Avatar billede nygse Nybegynder
06. januar 2000 - 12:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Autokorrektur

Vi bruger Word 2000.
Vi vil gerne bruge autokorrektur til bla. at indsætte navn og firma.
Hvis jeg bruger mine initialer til at udskifte med mit navn - så skifter den automatisk til mit navn - også når det indgår i min email-adresse.
dvs. den udskifter det med "mitnavn"@firmainit.dk - min email adresse er "initialer@firmainit.dk

Er der nogen af jer, som ved, hvordan man kan bruge autokorrektur på den "gamle" måde, hvor man selv skulle aktivere autokorrektur med F3 (nu bruges denne knap til autotekster)

Jeg kunne godt tænke mig at slå den automatiske autokorrektur fra - og dermed selv aktivere denne manuelt.

Er der nogen som kender genvejstasten til det (i Word 2000) - og ved om det hele taget kan lade sig gøre??
Avatar billede benny.dk Nybegynder
06. januar 2000 - 13:22 #1
Nej det kan jeg ikke, men en workaround.

Du laver en autokorrektur som udskifter mymail med navn@domain.dk og når du skal skrive din email adresse skriver du bare mymail.

/Benny
Avatar billede nygse Nybegynder
06. januar 2000 - 13:28 #2
Det lyder, som en smadder god ide - lad os se - om der andre systemmæssige muligheder.
Jeg har fundet ud af, at man også "bare" kan fortryde sidste handling - men det er stadig bøvlet.
Avatar billede svindler Nybegynder
06. januar 2000 - 14:02 #3
Du kan lave en autokorrektur af inita til init@firma.dk udover din init til navn. Så bliver autokorrektur ikke aktiveret før a'et er kommet med, når du vil skrive din email.
Avatar billede benny.dk Nybegynder
06. januar 2000 - 14:16 #4
svinderl> Er det ikke det samme som jeg skriver bare bruger du navna hvor jeg bruger mymail?
Avatar billede svindler Nybegynder
06. januar 2000 - 14:30 #5
benny> jo, det har du ret i. Jeg prøver at koble hjernen til, næste gang jeg svarer.
Det var fordi jeg testede en autokorrektur på init@, men det giver init@firma.dk@.
Avatar billede spo Nybegynder
12. januar 2000 - 00:53 #6
Du kan undgå "misforståelser" ved at sætte + efter det der skal udskiftes.
På den måde kan du også stadig skrive dine initialer når du har lyst.
Altså sp+ istedet for sp.
Hvorfor +, ja det er nemt at nå og man skal ikke bruge Shift.