Avatar billede kBoeje Nybegynder
07. marts 2011 - 08:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Problem med ekstern harddisk

Hej alle sammen på Eksperten.

Jeg står i den uheldige situation at jeg ikke kan få adgang til min gamle eksterne harddisk. Der sker lidt forskellige ting som er :

Der er lys i harddisken når jeg sætter den til, og jeg kan høre den der "pop op" lyd når jeg sætter den til, og ikonet for at fjerne hardware kommer også frem i bunden.
Men når jeg går ind under "denne computer" kan jeg ikke se harddisken nogen steder. Jeg prøver så at gå ind under "manage" og "disk managment", hvor jeg godt kunne se harddisken. Da jeg gik derind (det tog vel godt og vel 5 min før den havde loadet), så kom der et "E" drev frem under denne computer, men ikke med det ikon som min eksterne plejer at have. Hvis jeg trykkede på ikonet frøs det hele og jeg måtte ind og afslutte processen.
Da jeg så igen prøvede og sætte den til i en anden USB port, kunne jeg slet ikke komme ind under diskmanagment, men computeren frøs ligesom sidst i samme opgave.
Så vidt jeg kunne se havde computeren altså tildelt den eksterne en sti og et bogstav.

Jeg håber at i kan komme med en løsning, da der er ting på den eksterne harddisk jeg meget meget nødigt ser gå tabt da det er flere år gammelt.

Fortsat god dag til jer alle og på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede larsini Seniormester
07. marts 2011 - 09:08 #1
kører du windows 7 eller hvad?
Avatar billede kBoeje Nybegynder
07. marts 2011 - 09:46 #2
det glemte jeg helt at forklare. min fejl

Jeg kører windows xp 64 bit pro.
Avatar billede martin1454 Nybegynder
07. marts 2011 - 10:00 #3
prøv at formater den - hvis der er indhold på, så brug en anden computer til at flyt indholdet over, men ellers prøv at formater den
Avatar billede kBoeje Nybegynder
07. marts 2011 - 10:07 #4
Jeg kan jo som sagt ikke få adgang til den eksterne, så jeg har svært ved at få flyttet indholdet over på nogen som helst måde. Og hver gang jeg begynder at ville rode lidt med den, fryser min arbejdsprocess som tidligere beskrevet
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2011 - 10:45 #5
"men ikke med det ikon som min eksterne plejer at have"
Kræver en mere nøjagtig beskrivelse.
http://img228.imageshack.us/i/eksempelphd.png/
PS. du skal ikke selv sende som svar det bruges til poientgivning
hvis du har fået hjælp så beder du den der gav løsningen om at lægge sit næste indlæg som svar hvilket du så accepterer.
Avatar billede kBoeje Nybegynder
07. marts 2011 - 10:51 #6
Tak for det poko1, jeg er forholdsvis ny herinde. Det skriver jeg mig bag øret.

Der plejer at komme et igen med det stort "WD" som harddisken hedder, men når ikonet endelig kommer frem er det samme ikon som mit C: drev.

jeg har svært ved at komme ind i "disk managment" det er kun lykkedes mig en gang, og nu når jeg prøver så fryser den i processen
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2011 - 11:04 #7
Som du kan se på billedet har det med signaturen ikke nogen betydning det er noget man selv kan navngive!
lidt mere forklaring? er det en 3½" med separat strømforsyning? eller en 2½" som forsynes Fra USB? hvis det sidste så prøv med et Y kabel. altså med dobbelt USB stik  i den ene ende så tilslut begge.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2011 - 11:06 #8
Ps. jeg er også mere interesseret i hvad der står under filsystem
NTFS<Fat< RAW?
Avatar billede kBoeje Nybegynder
07. marts 2011 - 12:01 #9
Hej igen.

Nu har jeg prøvet at skille den ad og slutte den til intern istedet for. Når jeg så starter windows op går den i sort skærm efter den har loadet den windows bar færdig.

Er den virkelig helt kaput eller kan indholdet på en eller anden måde reddes ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2011 - 12:06 #10
Mangler mange svar #7? #8?
Avatar billede kBoeje Nybegynder
07. marts 2011 - 12:08 #11
Svar til #7 - Det er vidst en 3½" , med en enkelt usb forsyning til computeren fra harddisken

svar til #8 , da jeg ikke kan komme ind og se harddisken på nogen måde aner jeg ikke hvilket filsystem der er tale om. skulle dog bestemt mene den er ntfs, det formaterede jeg den til i tidernedes morgen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2011 - 12:30 #12
Er det en SATA eller PATA disk og hvis det er PATA har du så sat jumper som slave? og når den sidder i computeren har du så husket at kontrolleret at boot rækkefølgen er sat til dit C: drev som første?
Avatar billede kBoeje Nybegynder
07. marts 2011 - 12:50 #13
Det er en SATA, en WD harddisk.

Jeg satte boot til C drevet ja, og samme resultat at den gik i sort skærm efter windows baren var færdig med at loade
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. marts 2011 - 13:08 #14
Så er løbet nok kørt!
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. marts 2011 - 17:21 #15
Afmelder trråden der sker ikke mere:
Avatar billede kBoeje Nybegynder
08. marts 2011 - 18:49 #16
Jeg har hørt en fugl synge om et program der skulle kunne redde nogle filer på en eller anden måde, er dette helt ved nytteløst når situtationen er som den er nu ?

Tak for hjælpen ellers poko1
Avatar billede kBoeje Nybegynder
22. marts 2011 - 13:12 #17
Som poko siger et løbet kørt for min harddisk.

tak for forsøget på hjæælp folkens.