Avatar billede martin1454 Nybegynder
07. marts 2011 - 08:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbind 2 router - ikke som access point

Hey, jeg er ved at skulle forbinde 2 router sammen, den ene router direkte til vores modem, og så forbinde den anden router til den første router.
Router nr.2 skal ikke virke som access point, den skal virke som en anden router (altsår bare sende net, men uden samme indstillinger for portfoward osv. den skal heller ikke have samme SSID)
Hvilke indstillinger skal jeg køre på router nr.2 som er forbundet til router 1?
Avatar billede Blandy Praktikant
07. marts 2011 - 11:06 #1
Som jeg forstår det vil du bruge nr 2 router som trådløst access point. Da du snakker om at sende net via samme ssid.

Du kan bre bruge switch-delen af nr 2 router, og kable den sammen med switch-delen på nr 1 router. Mens router nr 1 har modemkabel i wan porten.

Så konfigurer du router 2 med en anden ssid. så funger de som to forskellige trådløse sendere.
Avatar billede martin1454 Nybegynder
07. marts 2011 - 11:13 #2
Jeg har en port i vores modem, der ville jeg slå min d-link router til, den skal køre med et par porte port foward og lidt åbne sikkerheds indstillinger, men så ville jeg gerne slutte min anden router til min d-link(jeg har kun en port i vores modem, og kun en ip til rådighed, så en switch er ikke muligt) så router 2 skal ikke ha port foward og skal være lidt mere lukket, derfor skal den ikke sende samme SSID ud i wi-fi da, de skal være 2 forskellige, så jeg har en router med wifi der har åbne indstillinger, og så router 2 med wifi som er lukket, men de skal bare tilsluttes samme modem, og det bliver så gennem den ene router
Avatar billede Blandy Praktikant
07. marts 2011 - 11:25 #3
Der er indbygget switch i normale hjemmeroutere.
Avatar billede martin1454 Nybegynder
07. marts 2011 - 12:04 #4
så kort sagt, router 2 er allerede konfigureret som den skal, så jeg burde bare kunne konfigurere router 1, og så sætte router 2 til uden at indstille noget i router 2? (altsår router 2 er vores nuværende router, så den er sat op til det)
så hvis router 1 er indstillet, så er router 2 "plug&play"?
Avatar billede martin1454 Nybegynder
15. august 2011 - 09:40 #5
...