Avatar billede den33 Nybegynder
06. marts 2011 - 16:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Linksys og TDC

Jeg er den heldige ejer af medarbejder bredbånd fra tdc.
Og indtil nu brugt det netopia router/modem de levere med.

Har nu fået haft i et Siemens speedstream modem, da jeg gerne vil ha mit eget router sat på.

Men jeg kan simplehent ikke få hul igennem til nettet.
Jeg har sat min router op så den gøre DHCP, og bruge den DNS som mit gamle router havde.
På modem er der lys i alle dioder UNDTAGEN internettet.

Jeg har release med mit gamle router sat i, og renew med min nye router, uden held.

Nogle ideer.?
Avatar billede k_la Nybegynder
06. marts 2011 - 19:15 #1
Kontakt TDC support - - det kan være et "flueben" på centralen der gør at din router ikke får en DHCP adresse.
Jeg har selv haft det samme problem - Det tog "kun" TDC 2 modems og 4 arbejdsdage at finde løsningen.
Avatar billede Thomas_Wandahl Nybegynder
07. marts 2011 - 13:54 #2
Hej den33,

Om der er lys i "Internet" eller ej betyder ikke det store - det afhænger af modem-model, firmware osv., og det er ikke noget vores teknikere går op i.

Derimod er det meget vigtigt, at der er konstant lys i Power, DSL og Ethernet. DSL og Ethernet må gerne "flimre", men de må ikke blinke fast, som et blinklys.

- Power giver sig selv.
- DSL betegner forbindelsen til centralen - konstant lys er  stabil forbindelse", fast blink er "ringer op" og flimren er "aktivitet".
- Ethernet betegner, om der er spænding på det RJ45-kabel, der er sat i modemets Ethernet-port. Altså, om der er strøm i begge ender af kablet.

Hvis de tre lamper lyser fast, så ligger problemet formentligt på din router. Første skridt ville nok være at lave en fabriksnulstilling af den nye router. Hvis dette ikke hjælper, skal du nok til at kigge på din IP-konfiguration. Som udgangspunkt skal routeren stå til at trække en dynamisk IP-adresse.

Hvis du ikke har fast dynamisk eller statisk IP-adresse (se evt. på din ordrebekræftelse), så skulle der ingen problemer være med at sætte din router til, da du så har 2 dynamiske IP-adresser til rådighed. Forudsat, altså, at routeren er sat op til at trække sin dynamiske IP-adresse fra vores DHCP-server.

Hvis du kører med fast dynamisk IP-adresse, så er din faste IP-adresse låst til din gamle routers MAC-adresse i 2 timer, men herefter skulle din nye router gerne trække IP-adressen efter en genstart.

Hvis du derimod kører med statisk IP-adresse (forbeholdt erhvervsforbindelser, som regel), så skal din router konfigureres med den statiske IP-adresse.

Så, lang historie kort, "Internet"-lampen på dit modem er ikke vigtig :)

Med venlig hilsen

Thomas Wandahl
Kundeservicechef i TDC
Avatar billede den33 Nybegynder
26. marts 2011 - 20:14 #3
hvorfor har jeg ikke fået mail om dette svar:?

Jeg kigger på det i løbet af weekenden. :)
Avatar billede den33 Nybegynder
29. marts 2011 - 12:09 #4
Kæmpede med det hele aften i går, uden at få hul igennem.

Power
dsl
Ethernet

Lyser konstant

activ, blinker en gang imellem.

Jeg reset router som er en linksys WRT54G, satte den til dhcp.
Mere har jeg ikke gjort.
Vente så 3 timer før jeg reboot routeren.
Hjalp ikke.

Har prøvet at sætte min computer direkte på modem, kom ikke igen.

For sjov prøvede jeg at bytte rundt på ledningerne i modem, fik stadig lys i Power, dsl, ethernet, stadig ikke hul igennem.

er ved at løbe tør for ideer. :(