Avatar billede helleskov Nybegynder
06. marts 2011 - 13:54 Der er 1 kommentar

hjælp.. langsom NAS.

hej jeg har købt mig en netgear nas duo model 2110 og har sat 2 stk 2 tb hard disk i..

men den er så utrolig langsom at overføre til.... det jeg gerne vil have overført er mine film som jeg har på en ekstern hard disk... og den sætter jeg i fronten på min NAS... og så går jeg ind og overfør som normal vil til den ene hard disk til den anden... problemet er bare at det tager ca 6 timer at overføre en film på ca 10 gb..... og det var da ikke lige det jeg havde forventet...

hvad gør jeg forkert og hvad skal jeg gøre for at forbedre det...

hilsen er forhåbenlig glad NAS bruger..
Avatar billede catos Nybegynder
06. marts 2011 - 15:30 #1
Hvordan gør du? Går du via web-interface fra anden PC og vælger, filerne og "flytter" dem til din NAS?

Eller er du inde på NAS'en hvor du f.eks. logger på via internet explorer fra en anden PC og kopierer filerne fra disken til din NAS?

Hvis du gør det første, er der en pænt stor risiko for, at din PC "hiver filerne" over på egen HD, hvorefter den sender dem til destinationen på NAS'en (og både fra HD til din PC og tilbage til NAS går jo via LAN i det tilfælde)

Hvis du har de meget langsomme hastigheder selvom du bruger "model 2", så er der nok noget galt. Det burde ikke være hele forklaringen, men det kan f.eks. også være, at USB porten foran på NAS'en er en USB1 port. Prøv evt. en USB port bagpå din NAS. Jeg har selv på en QNAP NAS oplevet en stor hastighedsforøgelse efter at have opgraderet NAS'ens firmware (selvom der ikke stod i beskrivelsen, at den gjorde det).

Mvh,