Avatar billede martin1454 Nybegynder
06. marts 2011 - 12:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2x Router?

Hey, jeg ville høre om det var muligt at slutte en router til en anden router.
altsår en router med en setting, og en router med andre settings?

det jeg ville er at have "Router1" til at have nogle porte åben"Aka. port fowardet" og den skal bare kunne køre en kabel forbindelse....
men om jeg så kunne tilslutte en "Router 2" til den, en som ikke port fowarder, og som udsender WIfi?  - så man slutter router 2 til en af de normale porte i router 1 og så ville den stadig virke som der slet ikke var nogle router før den - ville det være muligt?
(p.s jeg har kun en ip til rådighed, så jeg skal bruge router til at tildele ip'er)

så ville det være muligt at slutte en router til en anden router og de så har forskellige indstillinger?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. marts 2011 - 13:45 #1
Ja hvis du f.x bare natter din router 2 med et andet lan Ip er der ikke noget problem i det.
det lyder umiddelbart som om du gerne vil anvende router 2 som trådløs og beholde den anden som forwarder til noget f.x server .
Du kunne også anvende kun den trådløse , men du bestemmer .
Avatar billede martin1454 Nybegynder
06. marts 2011 - 14:38 #2
mange tak for det svar,
Router 1 skal bruges til sever, men har kun en Ip til rådighed, og Router 2 med WIfi skal helst ikke port fowardes, så der burde ikke være problem? det super :D