Avatar billede sojen Nybegynder
06. marts 2011 - 11:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CD drev og DVD drev er "forsvundet" og kan ikke startes.

Mit DVD og CD drev kan ikke "ses" af min computer. De figurerer ikke i "Denne Computer". I enhedshåndtering får jeg denne meddelelse:
Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

Der er sådan et udråbstegn foran det i enhedshåndteringen. Har prøvet at slette og lade Windows finde den igen, men der er stadig udråbstegn foran.

Dette problem blev også bragt op i 2004 af Zoonaxdk, men desværre røbede han ikke hvordan det blev løst. Mon andre kan hjælpe?

Hilsen Søren

Windows XP
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2011 - 12:12 #1
Kan ikke finde DVD/CD-Drev:
Prøv følgende. Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  -  Genstart Pc`en

Kan også gøres således:
Klik på Start - Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
I regedit og klikker på "rediger" og SØG
Sæt flueben i alle og kopier dette ind i feltet: 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318
Tryk find næste og vent et øjeblik
Hvis linierne 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står i højre side, så slet dem.  -  Genstart Pc`en

Eller den nemmeste:
http://support.microsoft.com/kb/314060
Avatar billede thov Forsker
06. marts 2011 - 13:25 #2
Du kan slippe for at rode i registreringsdatabasen, hvis du kører FilterFix http://www.cdr-zone.com/forum/download.php?id=1399

Klik på 'Scan registry'.
Sæt flueben ved de fundne upper/lower filters.
Klik på 'Clean selected'.

Kontroller også at Shell Hardware Detection kører.
->Start->Kør services.msc.
Find Hardwaregenkendelse, og kontroller at den kører og er sat til Automatisk.
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2011 - 16:01 #3
Det er faktisk det samme MS fix it gør, som også er lagt i #1
Avatar billede sojen Nybegynder
21. marts 2011 - 12:32 #4
Tusind tak for hjælpen, jeg har slettet de anførte upper og lowers og nu virker alt igen.
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2011 - 15:47 #5
Det var faktisk ikke dig selv der skulle lægge et svar og tage points tilbage.

Et svar er for Løsning og pointgivning til den person som er kommet med løsningen.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede sojen Nybegynder
21. marts 2011 - 20:19 #6
Man kan hurtigt komme galt afsted. Jeg beklager. Som den nybegynder jeg er, synes det som om, at alle, der hjalp mig, har skrevet kommentarer og ikke svar. I hvert tilfælde var det først da jeg skrev en lille tak (som jeg skrev som svar! ved et tilfælde og ikke som en kommentar) at jeg så, at jeg kunne tildele point (mig selv!) Ikke at jeg endnu ved, hvad de point er godt for, jeg er bare taknemmelig for din hjælp. Men jeg har ikke haft chancen for at give point til nogle af jer, der har svaret (kommenteret?). Jeg vil gerne korrigere hvis muligt.
Hilsen Søren
Avatar billede haverslev Novice
21. marts 2011 - 20:44 #7
Du beder bare om et "svar" næste gang, af den som har givet dig løsningen.
Det er først når der er lagt svar, at der kan tildelse points.

De fleste brugere herinde, lægger først svar når spørgeren beder om det og man er sikker på at problemet er løst.

Du behøver ikke at gøre mere her for min skyld, da det er for omfattende at give points nu - der skal nemlig oprettes nyt spørgsmål for at kunne det - Så det var bare en "reminder" til næste gang. ;-)