Avatar billede renelp Nybegynder
05. marts 2011 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Formindske MPEG2 video

Jeg har en mpeg2 video med optagelser af gamle vhs bånd af meget ringe kvalitet, den fylder 10,2Gb, hvordan kan jeg få den formindsket til 4,7Gb så den kan være på en DVD?
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2011 - 21:41 #1
Avatar billede renelp Nybegynder
05. marts 2011 - 22:55 #2
Ja det kunne jeg godt se - de er nu blevet lukket
Avatar billede trav4u2 Novice
06. marts 2011 - 02:37 #3
Du skal være opmærksom på, at der er en øvre grænse for størrelsen på en mpg-fil på 2 Gb, hvis du skal kunne afspille den på en stationær afspiller.

Men når det er sagt ville jeg opdele filen med filmene i flere bidder. Du kan bruge Free Fast MPEG Cut, som klarer det uden tab af kvalitet.

Når det er gjort kan du evt. brænde dem over på 3 DVD'er, eller du kan (min anbefaling) konvertere dem til divx med avi.net. På den måde kan de alle ligge på én DVD.

Free Fast MPEG Cut  - http://www.tucows.com/preview/511758
avi.net  - http://www.clonead.co.uk/
Avatar billede renelp Nybegynder
06. marts 2011 - 08:18 #4
Jeg vil prøve din sidste anbefaling med at konvertere til divx, jeg ved så ikke hvordan Adobe Encore, som jeg bruger forholder sig til divx
Avatar billede renelp Nybegynder
17. marts 2011 - 22:07 #5
trav4u2 --> Jeg droppede det med at lave den samlede film til DivX, da kvaliteten faldt for meget og gik tilbage til at lave filmene så de ikke fyldte mere end 2 timer, det betyder lidt flere DVDere - send gerne svar så du kan få point
Avatar billede renelp Nybegynder
20. marts 2011 - 15:59 #6
Lukker