Avatar billede Vorm96 Nybegynder
05. marts 2011 - 13:15 Der er 7 kommentarer

GRAFIK KORT

Hej det drejer sig om at jeg har købt en bærbar her for et par måneder siden. Den er okay hurtig når jeg er på nettet
(Facebook osv.) Men når jeg spiller css så lagger det rimelig meget hvis jeg er i en stor map med meget grafik. Jeg er næsten sikker på at det er fordi at jeg har et dårligt grafik-kort.
Så jeg ville høre hvad i tror der er galt og evt. hvilket grafik-kort jeg skal købe og hvordan man montere det.
På forhånd tak(-;
Avatar billede Pkallesoe Nybegynder
05. marts 2011 - 13:24 #1
Fortæl:
System platform: Windows, linux, BSD, Mac - samt hvilken version.
Computer: Hvilken computer du har, link til den - hvis du ikke er så hjælpelig at komme med oplysningerne selv (Derfor skal linket være til et sted hvor oplysninger så som grafikkort, ram, cpu, harddisk kan findes)

På forhånd tak (=
Avatar billede Jensen DK Novice
05. marts 2011 - 13:39 #2
Du skal være heldig hvis du kan udskifte grafikkort i en bærbar.
Avatar billede Vorm96 Nybegynder
05. marts 2011 - 13:40 #3
Operativ system: Windows 7 home premium 64-bit (6,1 build 7600)
Systemproducent: Emachines
Systemodel: Emachines E527
Bios: insydeH20 V 1.01
Processor: Celeron(R) Dual-core CPU T3300 @ 2.00 gHZ 2(CPU's)
Hukommelse: 4 GB ram
05. marts 2011 - 14:01 #4
Du kan IKKE skifte grafikkort funktionen i en "normal" bærbar!

Der findes FÅ modeller (læs:dyre) hvor det i en vis grad er muligt... men det tror jeg vist ikke er tilfældet her ?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. marts 2011 - 15:11 #5
Både processor og grafikkort er direkte uegnet til spil

Celeron processere er til kontor arbejde, de kan ikke spille spil. Derudover er Intel Graphics Media Accelerator ikke til spil, det er også kun til kontor opgaver.

Som karise_larry siger, det er i sjældne tilfælde grafikkort kan skiftes på bærbare, og nogle tilfælde understøttes det ikke officielt og garantien kan ryge på det.

Kort sagt: du skal have dig en ny computer hvis du vil have noget der er bedre, det kan ikke betale sig at opgradere nogle af komponenterne i den model du har.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2011 - 15:52 #6
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. marts 2011 - 16:37 #7
@john
Den guide er fra 2007, og benævner Core 2 Duo og GT 8600m i multimedie klassen.

Den er overhovedet ikke opdateret og kan ikke rigtig bruges i dag. I hvertfald ikke hvad angår specifikationer.

I dag hedder de nyere processere I3 / I5 / I7

Og snart kommer Sandy Bridge på gaden der sætter yderligere et skub på udviklingen.

Hvis man skal tjekke en given bærbar for hvordan den ligger rent ydelsesmæssigt, så kig på http://notebookcheck.net

De beskriver processere og grafikkort og gør det muligt at forholde sig til hvad forventet ydeevne er.