Avatar billede leho Nybegynder
04. marts 2011 - 12:12 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Win 7 hænger under opstart

Jeg kører win 7 Pro 32 bit.

Jeg har gennem det sidste lange stykke tid haft promlemer med, at min pc hænger godt 15 sekunder under opstart.
Det sker mellem "Vent" og så "Loginbilledet".

Der er i denne tid ikke aktivitet på HD, så jeg tror det er en service der hænger/venter, men kan ikke finde ud af hvilken.
Er der evt. en der kender et program hvor jeg kan se, hvordan de forskellige service kører under opstart.

Min maskine er en HP 8540p med en solid state disk, så det er ikke her der er ventetid :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 12:31 #1
Har du forsøgt at tjekke disken for fejl på c drevet?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 12:33 #2
Avatar billede leho Nybegynder
04. marts 2011 - 13:09 #3
Ja, har tjekket disken, og den fejler ikke noget.
Kørte også Soluto fra TDC, det gav heller ikke en masse.
Mangler et program til at se hvornår i startforløbet samt hvor lang tid de enkelte services tager.
Met tak for rådene so fare :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 13:53 #4
du kunne prøve med process hacker
det er gratis og du kan stoppe og strate serwices i det

husk højre klik funktion også i det

http://processhacker.sourceforge.net/
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 15:56 #5
I Soluto kan du godt se hvor lang tid de enkelte services tager, men desværre ikke hvornår de starter i startforløbet.
Prøv SLOW-PCfighter:
http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/Lang_DA/

Anmeldelse:
http://komputer.dk/programmer-spil-test/slow-pcfighter

Ellers hent og kør CCleaner er ikke det bedste til hurtig opstart men kan godt hjælpe lidt.

http://www.piriform.com/ccleaner/download/standard
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 16:07 #6
Den der SLOW PC FIGHTER er der delte meninger om her.
Den kan finde flere tusind fejl på en nyformateret computer, så det har jeg ikke tiltro til.
Avatar billede leho Nybegynder
04. marts 2011 - 19:34 #7
Hmmm er lidt forvirret nu.
Er ikke så meget for at installere alle disse programmer, kunne som skrevet bare godt tænke mig at logge hvornår og hvor lang tid de tager.
Men det er nok ikke bare sådan lige? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 19:56 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 20:01 #9
Kan da godt forstå du ikke vil installere en masse for at finde ud af den fejl din disk måske har.
Prøvede du Fix it fra #2?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
04. marts 2011 - 20:05 #10
Prøv at gå i Start,kør og Skriv resmon så kan du se hvad der sker på din Computer,og måske finde ud af hvad der er overflødigt under opstart.
04. marts 2011 - 22:28 #11
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Enig med #8 !!!
Avatar billede leho Nybegynder
05. marts 2011 - 09:25 #12
Vedr #2: Ja prøvede FixIt men det fortæller mig ikke hvor i startfasen de enkelte processer kører, og det hjalp heller ikke en masse at starte noget af de viste service forsinket.

#11: Den får i lige her ;)

************************************************
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 09:19:45, on 05-03-2011
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3505 SP1)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.7930.16406)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\windows\system32\taskhost.exe
C:\windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP ProtectTools Security Manager\Bin\DPAgent.exe
C:\Program Files\Soluto\soluto.exe
C:\windows\system32\Dwm.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 3\AWC.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QLBCtrl.exe
C:\Program Files\NEC Electronics\USB 3.0 Host Controller Driver\Application\nusb3mon.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\VolCtrl.exe
C:\Users\leho\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10m_ActiveX.exe
C:\Users\leho\Desktop\HiJackThis (1).exe
C:\windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/HPCOM/8
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://g.uk.msn.com/HPCOM/8
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://g.uk.msn.com/HPCOM/8
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - C:\Program Files\NCH\tbNCH.dll
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\Windows\system32\userinit.exe,C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP ProtectTools Security Manager\Bin\DPAgent.exe,C:\Program Files\Soluto\soluto.exe /userinit
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: HP ProtectTools Security Manager Extension - {395610AE-C624-4f58-B89E-23733EA00F9A} - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP ProtectTools Security Manager\Bin\DpOtsPluginIe8.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - C:\Program Files\NCH\tbNCH.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: NCH Toolbar - {c2db4fe6-8409-45ce-8010-189a7b5cce86} - C:\Program Files\NCH\tbNCH.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [QlbCtrl.exe] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\QlbCtrl.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [NUSB3MON] "c:\Program Files\NEC Electronics\USB 3.0 Host Controller Driver\Application\nusb3mon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMSS] "C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IMSS\PIconStartup.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Startup: Dropbox.lnk = leho\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: S&end til OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: Send billede til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Send siden til &Bluetooth-enhed... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn billede i &Microsoft PhotoDraw - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office\1030\phdintl.dll/phdContext.htm
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Sammenkædede OneNote-noter - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Andrea ST Filters Service (AESTFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_x86_neutral_1fb74af29935fce6\aestsrv.exe
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - LSI Corporation - C:\Program Files\LSI SoftModem\agrsmsvc.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btwdins.exe
O23 - Service: Com4QLBEx - Hewlett-Packard Development Company, L.P. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Quick Launch Buttons\Com4QLBEx.exe
O23 - Service: @C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP ProtectTools Security Manager\Bin\DpHostW.exe,-128 (DpHost) - DigitalPersona, Inc. - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP ProtectTools Security Manager\Bin\DpHostW.exe
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: HP Power Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Power Assistant\HPPA_Service.exe
O23 - Service: HP ProtectTools Service - Hewlett-Packard Development Company, L.P - C:\Program Files\Hewlett-Packard\2009 Password Filter for HP ProtectTools\PTChangeFilterService.exe
O23 - Service: HP Wireless Assistant Service - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Wireless Assistant\HPWA_Service.exe
O23 - Service: HP SkyRoom (Hp.Skyroom.Windows.Service) - Hewlett-Packard - C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP SkyRoom\Hp.Skyroom.Windows.Service.exe
O23 - Service: HP Quick Synchronization Service (HPDrvMntSvc.exe) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\HPDrvMntSvc.exe
O23 - Service: HP Software Framework Service (hpqwmiex) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Hewlett-Packard\Shared\hpqwmiex.exe
O23 - Service: HP Service (hpsrv) - Hewlett-Packard Company - C:\windows\system32\Hpservice.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\windows\system32\snmvtsvc.exe
O23 - Service: Soluto PCGenome Core Service (SolutoService) - Soluto - C:\Program Files\Soluto\SolutoService.exe
O23 - Service: Audio Service (STacSV) - IDT, Inc. - C:\windows\System32\DriverStore\FileRepository\stwrt.inf_x86_neutral_1fb74af29935fce6\STacSV.exe
O23 - Service: STSService - Unknown owner - C:\Program Files\SoundTaxi Media Suite\STSService.exe
O23 - Service: TeamViewer 6 (TeamViewer6) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: Intel(R) Management & Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe
O23 - Service: Validity VCS Fingerprint Service (vcsFPService) - Validity Sensors, Inc. - C:\windows\system32\vcsFPService.exe

--
End of file - 12000 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 10:27 #13
Har du kigget i event loggen?
http://www.windows7update.com/Windows7-Event-Viewer.html
Ved ikke om det er samme frmgangsmåde som xp her:
Højreklik på denne computer (Computer)-admionisterer- og her kan du komme ind i loggen.
Kan de se om der er fejl her?
Avatar billede leho Nybegynder
05. marts 2011 - 11:14 #14
Jep det har jeg gjort.
Her er der 3 fejl som jeg ikke helt kan finde ud af hvilken service tilhører:

1)
Tjenesten rixdpcie kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

2)
Tjenesten risdpcie kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

3)
Tjenesten rimspci kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet.

Ved bare ikke helt om det er dette ser skaer problemet, jeg tvivler faktisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 11:29 #15
Har du nogle enheder du tilslutter pc, hvor du har glemt at vælge "sikker fjernelse af hardware" hvor windows stadig tror de er tilsluttet og leder efter dem?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 11:30 #16
Har du noget Ricoh udstyr du bruger?
05. marts 2011 - 11:35 #17
Ref #12 - ikke noget at gi' af der...
Avatar billede leho Nybegynder
05. marts 2011 - 12:30 #18
Nej har ikke noget tilsluttet, andet end det der er indbygget i pc'en, men kan se at der er en indbygget Ricoh kortlæser.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 12:39 #19
Er den så deaktiveret?
Har du gule anmærkninger i enhedshåndteringen?
Avatar billede leho Nybegynder
05. marts 2011 - 13:29 #20
Nej det er den ikke og har ingen problemr i enhedsorienteringen, det er entop det der unrer mig lidt.
Alt ser ud til at være som det skal.
Avatar billede leho Nybegynder
03. maj 2011 - 11:07 #21
Har ominstalleret pc'en.
Fandt ud af, at det faktisk var HP Protecttool med fingerscan der gjorde det. Har fjernet det og nu kører det.
Nu kan jeg til gengæld ikke installere SP1 til WIN 7, men kan se at dette er der mange nadre der også har problemer med, så det løses nok :)
Avatar billede leho Nybegynder
04. maj 2011 - 08:30 #22
Til orientering, så er den geninstalleret igen, og nu kører det hele.
Ved ikke hvad der lige er sket ang. disse problemer, men det eneste der ikke er lagt på endnu er IE9 - ved ikke om den kan have været skyld i det, syntes nu det lyder mærkeligt.
Vil ikke give mig selv pointene, så hvem af jer der har givet indlæg vil have dem ? :)
Avatar billede Slettet bruger
04. maj 2011 - 08:47 #23
læg selv et svar og luk den

af og til er man bare nød til at geninstallere styresystem - sådan er det bare.