Avatar billede mikkelg Nybegynder
04. marts 2011 - 11:27 Der er 13 kommentarer

Harddisk virker stopper med at virke. Dårlige SATA sockets?

Hej Eksperten. Har tidl haft problemer med min computer og søgte hjælp. Jeg fik harddisken til at virke ved at skifte til en andet socket i motherboardet, men det kører stadig ikke optimalt, og jeg får nogle BSoD, fejl når jeg installerer/kopierer filer og ca efter en ½-1 times brug stopper den med at læse harddisken, men bliver fikset midlertidigt hvis jeg skifter til ny SATA socket.

Jeg har et MSI K9N SLI Platinum forresten.

Er mit motherboard på dens sidste dage, og skal jeg begyndte at kigge på et nyt nu?

Skal jeg købe et tilsvarende, eller skal jeg ud og kigge efter et nyt?

Eller helt ny computer, nu hvor jeg alligevel har pungen oppe?

Bedste råd bliver belønnet med 200points.

lidt info:

Harddisk er Seagate Barracuda 7200(500GB) og er splinter ny.
SATA kabler er helt nye
OS Installeret er XP Pro SP3

og min org thread er http://www.eksperten.dk/spm/933163#reply_7743091

2*200 point for hjælp self.

Tak på forhånd.

Mikkel
Avatar billede Blandy Praktikant
04. marts 2011 - 11:37 #1
Hvorfor gør du ikke jobbet færdig i den gamle tråd først? Der er ingen grund til at lave en ny.
Avatar billede mikkelg Nybegynder
04. marts 2011 - 11:42 #2
1#

1) Du kan ikke bumpe på siden, af erfaring bliver threaden aldrig set, og jeg multiplerer bare point rewarden. Og det er mine point, hva' taber du ved at jeg gør det?

2) De mange korte og urelevante svar, hvor der åbenlyst ikke er blevet læst på spørgsmålet gør threaden uoverskuelig. Ligesom du gør nu.
Avatar billede AViGu Nybegynder
04. marts 2011 - 11:52 #3
Hvor sikker er du på at harddisken virker?
Der kan være bad blocks o.l.
Avatar billede mikkelg Nybegynder
04. marts 2011 - 12:10 #4
Den er købt i går fra ny af. Og den lavede nøjagtig det samme problem på min 5+ år gamle harddisk. Og som sagt står den fra og kan ikke findes i BIOS efter 30min-1time, gammel som ny HDD.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 12:26 #5
opdater din bios - den styrer alt hardware på pc

http://eu.msi.com/service/download/

på producenten af dit bundkort finder du dine drivere
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 14:13 #6
Læs dette Mikkel:
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Gå ned til punkt 2.1.11
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2011 - 14:27 #7
#1 Helt enig!
Avatar billede mikkelg Nybegynder
04. marts 2011 - 21:14 #8

Det er jer der spammer min thread til et 2-3 siders helvede, og spørgsmålet er ikke det samme spørgsmål, det er tværtimod helt ny troubleshooting hver gang. Og jeg vælger endda at give bounty for de tidl posts, så det bliver lidt mere attraktivt. Det står der ikke noget om. Så jeg ved ikke hvad I brokker jeg over.

Det er jo ret åbenlyst forskellige spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2011 - 21:29 #9
æhæm...

Måske, men det du har problemer med er det samme i alle 3, altså formulerer du bare spørgsmålet anderledes så er det et "nyt" spørgsmål.
Desværre er vi ikke dumme, så den går ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2011 - 21:30 #10
Svar var en fejl. Ved ikke hvorfor det kom som svar.
Avatar billede mikkelg Nybegynder
04. marts 2011 - 22:43 #11
Jeg har ikke sagt I er dumme, men

I første thread vil jeg have afvide om problemet er harddisk relateret, så jeg kører KillDisk og finder ud af problemet ikke er harddisken.

I anden thread spørger jeg hvorvidt det kan være at harddisken kun virker i nogle SATA sockets. Intet brugbart svar.

Og i tredje spørger jeg hvorvidt reparation eller udskiftning af mobo vil være den bedste løsning. Intet brugbart svar.

Jeg ved ikke om kunderne har brokket sig ekstra i dag, eller om konen ikke giver dig noget, men hvis du/I gider spilde mere tid på at prøve at finde en regel overtrædelse så overlad det til admins og reporter misbrug.

Hvis I ikke kan hjælpe mig med mine problemer, så kontakt mig venligst i privat besked, det her er for latterligt, børn.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 09:17 #12
"Hvis I ikke kan hjælpe mig med mine problemer, så kontakt mig venligst i privat besked, det her er for latterligt, børn."

Mikkel
Hvad tror du selv 220661 står for?

Og i øvrigt så er der ikke forbindelse i knappen "Anmeld misbrug" i den anden ende. Det ved jeg, da jeg hea brugt den 1 gang for snart et år siden. Ingen respons overhoved.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 09:44 #13
En sidste bemærkning før jag afmelder tråden her:
Mikkel du forvirrer de stakkels hjælpere med at oprette flere spm om næsten det samme indhold. Har man tre tråde der næsten er det samme bliver det meget svært at holde focus, og bemærkningen der hedder "hvorfor bliver du ikke i den gamle tråd" vil derved komme.
Sådan er det bare desværre.