Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. juli 2001 - 09:48 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

SAM-DATA vs. PROSA

Hejsa.....

Jeg er netop blevet opdategt på datamatiker udd. (big surprise.... Det gjorde alle der søgte)

Jeg har derfor meldt mig ind i PROSA og SAM-DATA...

Er der nogen der har nogle erfaringer med dem.....

Herunder tænker jeg meget på 1 semesters bogpakke... Kan det betale sig at bestille ved PROSA hvor de koster 1330,- eller hente hos GADS Boglade hvor de koster 1353 hvis man er medlem af SAM-DATA..

jeg har hørt at PROSA er langsomme med leveringen.. Er der hold i det..??

Jeg søger oxo andre erfaringer med de to fætre..

-Anders
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
30. juli 2001 - 09:50 #1
Det kan godt være Prosa er langsomme med leveringen, men det kommer inden du begynder *S*

SAM-DATA giver 30% rabat, jeg ved ikke lige hvor meget det bliver...

::sunlock.dk::
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. juli 2001 - 09:51 #2
sunlock... det bliver 1353 ,- efter de 30% rabat....

Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
30. juli 2001 - 09:52 #3
OKiE - har ikke lige regnet efter *S*

Køber du i GAD kan du jo hente dem med det samme, så er du i hvert fald sikker på at have dem til studestart ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. juli 2001 - 09:53 #4
Får man noget medlemskort som man skal medbringe..??

-Anders
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
30. juli 2001 - 09:54 #5
Nope, du får et stykke papir hvorpå dit navn osv. står på...

::sunlock.dk::
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. juli 2001 - 09:55 #6
Får jeg det ved indmeldelse..???
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
30. juli 2001 - 10:00 #7
Øhhh.... det tror jeg ikke. Du skal vist sende et brev tilbage... der går 2-3 dage, så har du det *S* - mener jeg!

::sunlock.dk::
Avatar billede disky Nybegynder
30. juli 2001 - 10:29 #8
Undersøg på f.eks. www.bogpriser.dk om du ikke kan få dem billigere andre steder.

Eller bestil de engelske bøger via www.bookshop.co.uk
Avatar billede netsrac Praktikant
30. juli 2001 - 10:58 #9
Når du melder dig ind i SAM-DATA får man en blanket til 30% rabat til første semester sendt med posten. De efterfølgendende semestre får du et papir der skal udfyldes og indsendes også får du en ny blanket retur.
Avatar billede a1a1 Novice
30. juli 2001 - 11:08 #10
Jeg tror nu at du får rabat i GAD, bare du viser et studiebevis.....
Avatar billede a1a1 Novice
30. juli 2001 - 11:09 #11
Som fagforening er PROSA nok bedre en SAMdata der jo er en del af HK....
Avatar billede wisen Nybegynder
30. juli 2001 - 11:35 #12
Ja, PROSA er en dedikeret IT-fagforening, mens SAMData \"bare\" er en afdeling under HK. Jeg selv er medlem af PROSA. Desuden har PROSA pt. billigere kontingent end SAMData. Det har ikke så meget betydning mens du studerer, da medlemskabet er gratis for begge.
Avatar billede dagblad Nybegynder
30. juli 2001 - 15:23 #13
a-torsten: Du er dobbelt forsikret når du melder dig ind hos begge fagforeninger - nu ved jeg ikke hvad det koster i kontingent - er det gratis så OK.

Jeg har været medlem af en IT-fagforening siden 1979, og jeg har været medlem af både PROSA og HK/SAM-DATA.
Min erfaring er at PROSA ved hvad de snakker om når arbejdsvilkår og div. andet drejer sig om IT.
HK ved noget om kontor og generelle ting - og HK er (væsentlig) dyrere end PROSA - hvem tror du skal betale til de store paladser i KBH?
Selve HK\'s A-kontingent er 7 kr. dyrere end andres A-kasse kontingent - og det er endda lovbestemt hvad det skal koste - så hvad tror du de 7 kr går til? Socialdemokratiet? Administration?
Så alt ialt den ENESTE fagforening/A-kasse for IT medarbejdere er PROSA.

//Finn
Avatar billede disky Nybegynder
30. juli 2001 - 15:25 #14
finn: ikke helt korrekt

IDA (ingeniørenes) er også glimrende hvis man altså er Data Ingeniør :)

Hvilket jeg er, men er alligevel med i Prosa, da de er billigere.
Avatar billede dagblad Nybegynder
30. juli 2001 - 15:28 #15
Disky: OK - IT har jo udviklet sig siden 1979 (da jeg startede med IT).
Så OK - Sorry du har ret - jeg ved ikke nok når man bevæger sig ud i alle de \"IT-grene\" der er idag.
Avatar billede disky Nybegynder
30. juli 2001 - 15:30 #16
hehe det har du helt ret i :-)