Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
03. marts 2011 - 22:41 Der er 7 kommentarer

Langsomt internet på en mærkelig måde

Hej eksperter, jeg har et rigtig mærkeligt problem! - mit youtube og andre sider som den, kører utroligt langsomt, og jeg har taget sådan en speed-test og der kører min hastighed på 1.70 Mbps -.-
Hvis jeg fx, skal downloade en film via BitTorrent kører mit internet sindsyg hurtigt? - min storebror som kører på samme netværk som mig har ingen problemer?
Atheros AR8151 PCI-E gigabit, er mit..

please hjælp!
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
03. marts 2011 - 23:29 #1
Det lyder til at det så er din PC der er problemet. I virkeligheden kan der vel være 1000 forskellige ting galt men hvis du skal starte et sted så synes jeg du bør slette alle dine cookies, midlertidige internetfiler og den slags via browseren. Afinstaller derefter din flash player via tilføj/fjern programmer. Kør derefter en cleaner på dit system. Prøv for eks. denne her : http://ibx.intel.com/directory/productpage/tabid/85/language/en-us/p-4869-reginout-pc-optimizer-reg-cleaner.aspx
Når det er færdigt så genstart din computer og installer derefter nyeste flashplayer igen.

Har det hjulpet på hastigheden på nogen måde?
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
03. marts 2011 - 23:53 #2
Har lige opdaget at den cleaner jeg linkede dig til ikke var helt så gratis som først lovet så brug denne her istedet. Der får du 15 dages trial http://www.tune-up.com/download/
04. marts 2011 - 07:00 #3
Nævnte [RegInOut] + [TuneUp] kan jeg ikke anbefale!!!

Her er den rigtige seriøse CCleaner GRATIS - uden 'reklamer' mm. ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken Browser ? / Version ?

Er det sket 'pludseligt' ?
04. marts 2011 - 07:04 #4
Avatar billede lzs Nybegynder
04. marts 2011 - 08:28 #5
Den hastighedstest du tog, var det da du var den eneste på nettet? og det ikke blev brugt til andet?
Det lyder som om at der er torrent i gang når du f.eks. vil se en film på youtube og det bruger jo nok det meste af din båndbredde, så begræns det inde i dit torrent program.
Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
04. marts 2011 - 23:33 #6
Hej Allesammen og tak for jeres svar! :)
Jeg har nu prøvet at fjerne flash player og hente den nyeste version igen, og også køre CCleaner, intet har virket :(
Jeg kører Mozilla Firefox, og Win 7 :)

Acer Aspire 7745G
6 GB ram
1000 GB HDD

Jeg var alene på nettet da jeg tog "speed" testen, og BitTorrent er lukket ned, når jeg er på youtube..  Jeg kan ikke huske hvornår problemet kom, men det har været her i RET langtid.
-Jeg har før i tiden haft problemer med min DNS og har skiftet den til en anden DNS, kan det være noget?
Avatar billede MikeyCph Nybegynder
05. marts 2011 - 01:07 #7
Jeg tænker at din pc forespørger på DNS når den skal finde og loade siden men ikke umiddelbart når siden er loadet men ved det faktisk ikke med sikkerhed. Synes bestemt det er værd at prøve at ændre DNS til din ISP for at teste. Du skriver dog at din bror er på samme net uden problemer. Kører du ikke DNS i routeren og han må derfor bruge samme DNS som dig, eller er du inde og stille det i netkortets settings?

Evt. kunne du prøve at køre youtube via chrome (Begge services fra google) og se om de taler bedre sammen.

Min egen erfaring med youtube siger også at den til tider godt kan finde på at hakke og rebuffe nogle gange når den kører fuld skærm men samtidig kan jeg sidde og se fuldskærms stream fra for eks. Hulu i fin kvalitet uden hakkeri. Måske kan det til tider også være at de mest populære videoer er godt besøgt og derfor er sløve, men så simpelt er dit problem jo nok desværre ikke :o)