Avatar billede hinkesten Praktikant
03. marts 2011 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tastatur virker ikke i BIOS

Hej

Jeg har i dag samlet en computer for en kammerat.

Den har kørt perfekt hele dagen, indtil jeg skiftede grafikkort i den - et grafikkort som netop er testet i en anden computer. Sagen er den at lige pludselig er onboard netkortet forsvundet, når jeg kommer ind i xp. Jeg prøver derfor at reboote for at kigge ind i BIOS'en, men når først jeg er kommet ind i BIOS'en virker mit tastatur ikke. Det vil altså sige at computeren registrerer at jeg trykker DEL, men så snart jeg kommer ind i BIOS, så stopper tastaturet med at virke. Computeren registrerer kun når jeg trykker DEL på et USB-tastatur. Jeg har forsøgt at koble et andet USB-keyboard til via PS/2, men dette registreres overhovedet ikke - hverken i opstart, BIOS eller Windows. Tastaturet via USB virker fint i Windows.

Det er kommet fra det ene øjeblik til det andet og jeg synes det er meget besynderligt at både netkortet pludselig forsvinder og ligeledes at jeg har disse problemer med tastaturet.

Det skal lige siges at bundkortet er spritnyt, købt i sidste uge!

Er der nogle, som har en idé til hvad jeg kan gøre ved dette problem? Det er virkelig frustrerende :(

Specifikationerne på systemet:
ASUS P5KPL SE
E8400
Inno3D 7900GT
Seagate 320GB

På forhånd tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2011 - 22:37 #1
Prøv at nulstille bios.
Avatar billede hinkesten Praktikant
03. marts 2011 - 23:34 #2
Jeg har haft afmonteret CMOS-batteriet, uden held.
Avatar billede hinkesten Praktikant
04. marts 2011 - 08:31 #3
PS/2 tastaturet virker fortsat ikke i Windows, men PS/2 porten virker fint da tastaturet både virker i DOS og Windows.
Avatar billede MasteM Nybegynder
04. marts 2011 - 08:41 #4
Det tastatur du sætter til din computer med er det et gammel et med ps/2 port eller konvertere du et usb keyboard til ps/2?
Evt prøv clear cmos

Hvis det ikke fungere prøv at tage det grafik kort ud som du smed ind og se om du så kan bruge dit keyboard i bios.
Avatar billede hinkesten Praktikant
04. marts 2011 - 10:17 #5
#4

Jeg har prøvet alle tre tilslutninger (USB, PS/2 og USB->PS/2)

Som skrevet i #2 har jeg prøvet at cleare CMOS, men uden held.

Grafikkortet er ligeledes byttet ud.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 12:16 #6
Kan det være USB på bundkortet,som er røget? Og Ps2 er måske slet ikke sat til? Det er det default ikke på mit Asrock bundkort.
Måske kan et USB PCI card hjælpe?
Avatar billede hinkesten Praktikant
05. marts 2011 - 23:40 #7
Det er bundkortet som har en defekt. Men tak for jeres hjælp!