Avatar billede thadoews Nybegynder
02. marts 2011 - 13:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fundet ukendt konto, kan den fjernes?

Hej.

Jeg har fundet en ukendt konto på min computer. Den fremgår ikke af Brugerkontolisten, men jeg kan se den, hvis jeg højreklikker på en tilfældig fil og vælger Egenskaber > Sikkerhed.
Så står der "Ukendt Konto (S-1-5-21-1745...*en masse tal*).
Denne konto har åbenbart fuld adgang til alt.
Jeg aner ikke, hvor den kommer fra eller, hvad den er kommet af, men jeg frygter lidt at nogen kan bruge den til at få adgang til min computer.

Er det muligt at den "Ukendt konto" kan fjernes?
Evt. nogen idé hvorfra den er kommet?

Jeg har Windows 7 Ultimate og har Avast. Kører Ccleaner ca. 1 gang om ugen og de har ikke opdaget noget.

Håber på hjælp :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. marts 2011 - 13:53 #1
Bag hvert brugernavn findes sådan et nummer. Har du tidligere haft en bruger, som nu er slettet, som har haft denne adgang?
Avatar billede Nereos Nybegynder
02. marts 2011 - 14:05 #2
Er du på domæne?
Avatar billede thadoews Nybegynder
02. marts 2011 - 14:07 #3
Jeg har kun én bruger og det har jeg altid haft. Jeg har dog en gæstekonto, men den er deaktiveret og fremgår klart af listen.

Nereos >
Hvad tænker du på mht domæne? Jeg kører ikke over nogen servere, hvis det er det du tænker på.
Avatar billede Blandy Praktikant
02. marts 2011 - 14:09 #4
Som Ksoren siger er det et ID nummer til en burger konto. Grunden til at der ikke står et navn, skyldes at windows ikke har navnet der hører til registeret. Så hvis du f.eks er domæne bruger, så kan det være en administrator der har haft ved din pc.

Eller en intern bruger i din windows local policy group, som er blevet slettet.
Avatar billede thadoews Nybegynder
02. marts 2011 - 15:46 #5
Blandy>
Jeg har ikke benyttet services af den art eller har haft andre brugere end denne. Det er noget nyt der er kommet og ikke noget der har været der altid.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2011 - 20:58 #6
Ikke aktiv konto = ikke adgang til noget som helst.

Så simpelt kan det siges.
Avatar billede thadoews Nybegynder
02. marts 2011 - 21:20 #7
Jeg kan nu ellers se på fluebenene at kontoen har adgang til alt og det er netop det der bekymrer mig :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2011 - 21:28 #8
Så omformulerer jeg:
Den har ikke adgang da kontoen ikke er aktiv.
Avatar billede thadoews Nybegynder
12. maj 2011 - 08:30 #9
Jeg lukker spørgsmålet nu her, skriv venligst et svar :)
eller også tager jeg pointsne selv... ;/
Avatar billede secher Nybegynder
19. maj 2011 - 22:10 #10
Jeg har samme udfordring og min ukendte bruger er Aktiv. Jeg kan se brugeren når jeg kigger på min Seagate NAS programikon, men ikke finde brugeren i listen over brugere.
Avatar billede thadoews Nybegynder
25. juni 2011 - 12:38 #11
Jeg har selv taget pointsne i dag...