Avatar billede a30dan Nybegynder
02. marts 2011 - 10:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk kabinet til harddisk i Acer Aspire 5520G

Hej eksperter,

jeg har en bærbar Acer Aspire 5520G, der er 2½ år gammel som ikke vil starte. Det er åbenbart en gængs fejl, som skulle være kostbar at fixe.

Problemet er at jeg har en del data på harddisken, som jeg gerne vil redde.
Jeg har læst at man kan købe et kabinet, der gør at man kan bruge harddisken som et eksternt drev på en anden pc.

Men hvilket kabinet skal jeg vælge, som jeg ser det, er der et hav af forskellige typer kabinetter?

Harddisken skulle være en Western Digital 320 gb.

Håber der er en der kan hjælpe.

Mvh.
Dan
Avatar billede Blandy Praktikant
02. marts 2011 - 11:01 #1
du kan også bare købe et conveter kabel. Hvis du vil have data ud af hdd'en over i en anden.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 11:03 #2
"jeg har en bærbar Acer Aspire 5520G, der er 2½ år gammel som ikke vil starte. "

Er der slet ingen livstegn ??
Avatar billede Progu Nybegynder
02. marts 2011 - 15:39 #3
Hej A30Dan.
Vi har en boks på lager som kan klare alle typer harddiske, så du også kan bruge den i fremtiden.

http://produkt-guiden.dk/product/33559-freecom-drive-dock-pro-3525

Denne boks sætter du simpelt din harddisk i, og tilslutter boksen til computeren via USB.
SATA & IDE
3,5" & 2,5"

Vil skyde på din harddisk er en 2,5" SATA, så ingen problem.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2011 - 16:13 #4
Avatar billede a30dan Nybegynder
03. marts 2011 - 10:22 #5
Hej helgec

den opfører sig som i dette youtube klip:
http://www.youtube.com/watch?v=a5rgc1phdrY

Dvs. den starter, men det er ligesom om den ikke tager fat i selve opstartsprocessen (det er ikke skærmen der ikke virker). Man kan hører ,at den ikke begynder på opstarten, men bare står i tomgang.

Jeg har afprøvet "storm-p" løsningen, som der forslås i teksten, og det virkede 2 gange, men nu er den "død" igen.

Mvh.
Dan
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 16:36 #6
Det der er bundkortet der er gået.
Vi har for et år siden haft samme problem på en 7520 model som er storebroderen til din pc.
I vores tilfælde fejlede HDD ikke noget, og jeg tror heller ikke det er tilfældet her.
Vores model ligner din på en prik, og vi var heldige at den gik i stykker efter 20 mdr så garantien dækkede udgiften.
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 17:15 #7
Hvad er prisen ??
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 19:12 #8
Avatar billede a30dan Nybegynder
08. marts 2011 - 14:12 #9
Hej alle,

tak for div. løsninger.

Jeg gik i retningen af en harddisk box som jeg fandt til en lille 100-lap.

Hvis der skal uddeles point, må jeg mene at Progu hjalp mig mest, da det var hans oplysninger om harddisken, der hjalp mig i rigtige retning.

Progo - pointene er dine, men jeg kan ikke give dig dem, smid et svar så ryger de ind på din konto.

mvh.

Dan
Avatar billede Progu Nybegynder
08. marts 2011 - 15:07 #10
Så var det et svar, selvom det ikke var til meget hjælp :)

Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2011 - 16:20 #11
a30 dan
Er man lidt fingernem kunne dette forsøges:
http://www.youtube.com/watch?v=XykI-u9mSOY