Avatar billede PEMJO Nybegynder
02. marts 2011 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan en Kan en Frontend - Backend løsning laves mellem en Access 2003 Frontend og Access 2007 Backend ?

Jeg har lavet en database over anvendte systemer i min organisation. Databasen er lavet i Access 2007 som en Frontend - Backend løsning.

Nu viser det sig, at et antal brugere fortsat anvender Access 2003 - og de kan derfor ikke åbne den tilsendte frontend-database.

Er det muligt at lave en 2003 Frontend, som kan spille sammen med den aktuelle Backend-database ? - Altså så der både er en Access 2007 Frontend og en Access 2003 Frontend, der begge spiller sammen med den aktuelle Access 2007 Backend ?

Eller kunne man forestille sig et andet løsningsscenarie, når det nu viser sig, at det er et blandet miljø med hensyn til Access-versioner ?
Avatar billede neoman Novice
02. marts 2011 - 11:14 #1
Prøv Save As Access 2002 - Access 2003 database for din FE og BE. Gør den det, så er du kørende. Ellers brokker den sig  om diverse inkompatible features, og så skal der editeres, indtil du kan save. Du kan jo sagtens køre en 2003 database fra 2007, mens det omvendte ikke er tilfældet.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. marts 2011 - 11:38 #2
2007 front -> 2003 backend = OK
2003 front -> 2003 backend = OK
2007 front -> 2007 backend = OK
2003 front -> 2007 backend = ERROR

Altså skal du sørge for at din backend ikke er nyere end den ældste version frontend.

Jeg har i lang tid kørt med en version 2000 backend på en 2007 front uden problemer.
Avatar billede PEMJO Nybegynder
02. marts 2011 - 11:52 #3
Hej hugopedersen

Altså som jeg læser dit forslag - så vil det kunne køre, hvis jeg lægger min Backend-DB om til Access 2003? - og laver en ny Frontend-DB også til Access 2003.

Så vil jeg kunne sende en Frontend 2003 og en Frontend 2007 ud til henholdsvis 2003-brugerne og 2007-brugerne, og begge hold vil kunne kommunikere med den samme Access 2003 Backend-DB.

Er det korrekt opfattet?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. marts 2011 - 11:58 #4
Ja det vil det, men ellers gør som neoman foreslår og lad din applikation køre i 2003 version både front og back.

2 forskellige versioner af frontend er lidt noget rod som på et eller andet tidspunkt giver problemer.

Og du skal vel igang med at opgradere det hele til 2010 i løbet af kort tid.
Avatar billede neoman Novice
02. marts 2011 - 12:05 #5
#4 At vedligeholde to forskellige FE's er dødens pølse :-)

Nogle af de ting som A2007 kan, kan findes på nettet også til A2003, mens andre, fx. split forms eller multivalue-fields er en A2007 opfindelse som man kan komme til at bande over i lang tid fremover, og kan erstattes med tiltag som også fungerer under 2003.
Avatar billede PEMJO Nybegynder
03. marts 2011 - 14:42 #6
2 gode forslag til løsning af mit problem. Mange tak for det. Jeg vil prøve om jeg kan tildele jer begge point.
Avatar billede PEMJO Nybegynder
03. marts 2011 - 14:47 #7
Hej hugopedersen

Tak for den hurtige tilbagemelding med en løsning på problemet.
Avatar billede PEMJO Nybegynder
03. marts 2011 - 14:49 #8
Hej Neoman

Tak for den hurtige tilbagemelding med en løsning på problemet. - forsøger også at tildele point til dig