Avatar billede AnoPem Nybegynder
01. marts 2011 - 22:35 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Skærm driver stoppede med at virke og genopretter

Som min overskrift siger får jeg denne fejl kode min skærm flimre og så kommer den besked op somme tider så genstarter min pc af sig selv.
Avatar billede AnoPem Nybegynder
01. marts 2011 - 22:57 #1
Jeg bruger forresten windows 7. 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 08:08 #2
har du prøvet at opdatere den med

slimdrivers  http://www.driverupdate.net/

den til venstre

m.v.h
Avatar billede AnoPem Nybegynder
02. marts 2011 - 08:32 #3
Nej men tak for forslaget det vil jeg lige prøve
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 09:11 #4
kunne være chipset driver
Avatar billede sergei_ Juniormester
02. marts 2011 - 11:50 #5
Hvis det sker mens du gamer eller køre tunge grafikprogrammer og computeren er varm, er det sandsynligvis overophedning. det er der heldigvis råd for. Sørg for at luften kan passere, at blæserne er rene, at den står koldt osv.

Det kan være fejl på grafikkortet - så er det surt show.

(Det kan muligvis være at grafikkortet sidder løst. Evt kan du tage det ud og prøve at sætte det i igen)
Avatar billede AnoPem Nybegynder
02. marts 2011 - 12:23 #6
Den crasher imens jeg køre minecraft vilket ikke er særlig grafik krævende
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2011 - 14:14 #7
jo ok men hvad har du gjort

det er ikke meget du skriver og et gætteri er ret svært
Avatar billede sergei_ Juniormester
02. marts 2011 - 14:48 #8
Hvor tit sker det? Sker det hele tiden ? Sker det kun i minecraft? Er computeren varm? Er det en ny computer? Er det forresten en bærbar eller stationær? Hvor står den?
Avatar billede AnoPem Nybegynder
02. marts 2011 - 14:50 #9
Jeg har prøvt at gendanne den kigge i Enhedshåndtering og har prøvet at opdatere min drivers. men nu vil jeg lige se om det der slimdrivers kan hjælpe mig hvis jeg har overset noget

Ville det være nemmere med mine system specs ?
Avatar billede AnoPem Nybegynder
02. marts 2011 - 17:18 #10
Det sker næsten hele tiden og det hjalp ikke at installere alle driverne
Avatar billede AnoPem Nybegynder
02. marts 2011 - 17:55 #11
Det sker bare lige pludeselig uanset vilket program jeg køre computern er ikke særlig varm computeren er næsten 1 år gammel og er en stationnær og den står på mit værelse

tror det er mit system hvis det kan hjælpe ..
System manufacturer
Processor:
AMD Phenom(tm) II X4 925 Processor (4 CPUs), ~2.8GHz
Memory:
4096MB RAM
Hard Drive:
900 GB Total
Video Card:
ATI Radeon HD 5800 Series
Monitor:
Plug and Play Monitor
Sound Card:
Højttalere (Enheden High Definition Audio)
Speakers/Headphones:
Speakers Medion. Headphones Vision
Keyboard:
USB-rodhub
Mouse:
USB-rodhub
Mouse Surface:
Razor DeathAdder
Operating System:
Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100618-1621)
Avatar billede daniiNovi Nybegynder
02. marts 2011 - 19:51 #12
Måske er det noget med din directX version, eller directX og grafikkortet der ikke funker sammen?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2011 - 07:45 #13
brug ultimate boot cd til at tetse dine ram klodser med
kunne godt være sådan en fejl

kommer der røde tal skal klodsen skiftes

et graffikkort kan godt lave ravage i en windows version endda så meget så man skal geninstallere men prøv først for ram fejl

http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede sergei_ Juniormester
03. marts 2011 - 08:45 #14
God ide at teste ram fra treatmenice. Hvis det ikke er det vil jeg tro det er en fejl på grafikkortet.

Uanset om det er det ene eller andet må du tage det tilbage til butikken. Der er 2-årig reklamationsfrist. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for to år efter købet så skal de udbedre fejlen eller ombytte varen.

Butikken har kun 1 forsøg til at udbedre den samme fejl, ellers må man klage til eller true med Forbrugerklagenævnet, men det er en anden historie.
Avatar billede AnoPem Nybegynder
03. marts 2011 - 09:12 #15
Jeg prøver det når jeg engang kommer hjem
Avatar billede AnoPem Nybegynder
04. marts 2011 - 14:42 #16
Hvor kan jeg få den der ultimate boot cd ?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 15:14 #17
den henter du her

http://www.ultimatebootcd.com/download.html

brænder den som en bootbar cd og booter på på den og kører memtest på maskinen.

m.v.h
Avatar billede AnoPem Nybegynder
04. marts 2011 - 15:42 #18
Er der en mulighed for at man kan boote den uden cd ?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2011 - 17:38 #19
ram skal altid testes inden windows starter derfor ultimate boot cd

de andre memtest du kan køre ovenpå windows er ikke pålidelige
Avatar billede AnoPem Nybegynder
04. marts 2011 - 21:56 #20
Okay tak men er det også sikkert ? for jeg er kun 15 og jeg spørger også min far om råd men han er rimlig usikker på om det er noget jeg bør gøre, det ødelægger ikke filer eller noget?

Men jeg spurgte også en af mine venner og han siger det kan være et løst kable hvis det er tilfældet hvilket kabel kunne det være ?
Avatar billede sergei_ Juniormester
06. marts 2011 - 08:03 #21
Det er ufarligt at tjekke ram, det kan du rolig gøre. Jeg tror nu det er en fejl på grafikkortet, og så skal der et nyt i. Hvis du skal tilbage til butikke, skal du ikke selv rode for meget med hardware, så vil de bare sige du selv har ødelagt det.
Avatar billede AnoPem Nybegynder
06. marts 2011 - 11:52 #22
Det er hvad jeg gør så må de ordne det tak for hjælpen
Avatar billede sergei_ Juniormester
06. marts 2011 - 14:29 #23
Held og lykke, og hvis de ikke kan eller vil, må du vende tilbage !
Avatar billede AnoPem Nybegynder
08. april 2011 - 16:30 #24
Så nyt grafik kort og det hjal. det var brændt sammen