Avatar billede jaller95 Nybegynder
01. marts 2011 - 20:27 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til harddisk..

Hej. Har brug for hjælp..
Har  haft en compaq presario 2100, hvor der har lagt mange billeder fra ferie bryllup mm.

Nu er den så gået ned, har fået harddisken ud, og det nu jeg skal bruge hjælp.

Vil gerne have en adaptor ting, noget så jeg kan få billeder mm ud igen.

nogle der ved fek.s hvilken og hvordan det skal gøres, har en stationær hvis det til hjælp..

håber på svar :)
Avatar billede knuf Nybegynder
01. marts 2011 - 20:32 #1
Gå ind i en Computerforretning (tag evt harddisken med og vis dem typen) og køb en adaptor, ca 200 kr.
En adaptor forbinder din harddisk med en anden pc via USB-stikket.
Og vipti, så kører den som en USB-harddisk.
Avatar billede Poko1 Ekspert
01. marts 2011 - 21:38 #2
Avatar billede Progu Nybegynder
02. marts 2011 - 15:44 #3
Hej Jaller95.
Vi har en boks på lager som kan klare alle typer harddiske, så du også kan bruge den i fremtiden.

http://produkt-guiden.dk/ (...)

Denne boks sætter du simpelt din harddisk i, og tilslutter boksen til computeren via USB.
SATA & IDE
3,5" & 2,5"

Vil skyde på din harddisk er en 2,5" SATA, så ingen problem.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. marts 2011 - 16:00 #4
@Progu
Det er ikke lovligt at reklamere for egne produkter.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2011 - 16:43 #5
Nemlig, og det er ikke første gang du reklamerer for dette. Læs betingelserne i FAQ.
Avatar billede jaller95 Nybegynder
03. marts 2011 - 17:08 #6
Nu har jeg jo fået mig bestilt en http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp

som skulle passe i, nu er den kommmet, men den passer ikke :S

det er en compaq presario 2100 hvor harddisken skal skubbes i, og ikke spicielt stor..

Andre der kan hjælpe..???
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2011 - 17:33 #7
Nu er det jo sådantat den sikkert sidder i en holder med 4 skruer
som sættes ind i pcén som regel af noget tindt blik dette skal fjernes og hvis jeg husker ret er der også en lille adapter på enden af disken der skal tages af.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 19:05 #9
#7 Min søn har en Acer hvor der også er en monterings ramme til HDD som der passer i bundkortet. Dette stik er forskelligt fra det der er i selve hdd. Så den skal som poko1 er inde på skrues af før den kobles til adapteren.
Avatar billede jaller95 Nybegynder
03. marts 2011 - 19:45 #10
og hermed virker det. tak..

Ved i så noget om når man skal finde ting på hdd, det liger en helt ny hdd, dvs der intet udover de programmer og ting som ligger på en nyopstartet com.

det billeder jeg skal finde, hvis de ikke er gemt på c: er de der så ikke?

sorry men er ikke så meget inde i det som jer, derfor jeg søger råd :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 19:53 #11
Disken vil få ny drevbogstav når den tilsluttes den anden pc automatisk. Man kan ikke have to c drev på en gang. Men hvis du går ind i denne computer kan du se når sata adaperen er tilsluttet, da du får et ekstra drev her. Og den vej kan du så finde dine billeder.
Avatar billede jaller95 Nybegynder
03. marts 2011 - 20:00 #12
ja den har fået andet bogstav, men alt der var der dengang er væk. kan det findes på nogen måde, hvis du forstår?
Avatar billede jaller95 Nybegynder
03. marts 2011 - 20:03 #13
Mener da jeg havde den anden bærbar var der billeder og det på, men da den så er gået i strømmen et sted og nu ikke virker mere, burde billeder og musik da stadig ligge på hd?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2011 - 20:11 #14
Du skal installere et revovery program til at gendanne dine billeder på den raske pc. Disken er blevet afbrudt, da der sandsynligvis blev skrevet til den da strømmen gik. Har ikke erfaring med Linux live cd, men det skulle være en mulighed.
En anden er disse her måske:
http://digifile.dk/download.php?katid=33
Avatar billede jaller95 Nybegynder
03. marts 2011 - 20:25 #15
jeg pøver.

tak for hjælpen, håber der sker noget.
Avatar billede Poko1 Ekspert
03. marts 2011 - 21:00 #16
Den P´c hvor den nu er tilsluttet hvilket styresystem kører den?
har du været i diskhåndteringen og set hvad den fortæller om den gamle disk<Størrelse<FAT<NTFS o.s.v.
Avatar billede jaller95 Nybegynder
13. marts 2011 - 20:21 #17
Nu har jeg været på den hdd 1 gang, hvor det virkede fint, men da jeg skulle på den i dag, kunne jeg pludselig ingen forbindelse på til den.

nogle der ved hvad det kan skyldes? kan den bare sådan være gået død?