Avatar billede cskott Nybegynder
01. marts 2011 - 09:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Backup til ekstern disk

Hej,

Jeg har fået til opgave at komme med en løsning på backup og en recovery måde af to bærbare computere. Der til er der indkøbt to 1TB eksterne seagate harddiske, én til hver pc.

Det skal være sådan at computeren kan genskabes totalt ved et crash..

Hvad skal man bruge af program til dette og hvordan fungere det.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
01. marts 2011 - 10:23 #1
Prøv med Acronis,som er et glimrende program til at lave et image af dit drev,det er godt nok et købe program men det er som skrevet et godt program.der er et godt hjælpe program som fortæller dig hvordan du skal bruge programmet.
Avatar billede cskott Nybegynder
01. marts 2011 - 10:37 #2
Jeg kan ikke rigtig læse mig til om acronis tager en komplet backup af operativsystemet også?
Avatar billede Almuliman Nybegynder
01. marts 2011 - 14:52 #3
Norton Ghost tager et snapshot at hele disken. Alt inklusiv.
Avatar billede sergei_ Juniormester
01. marts 2011 - 15:15 #4
Acronis tager en komplet backup af alt - også operativsystemet.
Du sætter Acronis-cd'en i og booter. Så vælger du hvilket drev der skal laves et image af.

Når og hvis uheldet er ude, gør du det samme i modsat rækkefølge. Er harddisken stået af, sætter du bare en ny i og lægger image ind på den.
Avatar billede cskott Nybegynder
01. marts 2011 - 15:19 #5
Skal man have business udgaven for at lave cd?
Avatar billede cskott Nybegynder
01. marts 2011 - 16:53 #6
Og hvad når man kører backup til ekstern harddisk? Kan man boote på den?
01. marts 2011 - 18:25 #7
PS: Før du starter på at OPRETTE et IMAGE så kør en omgang DISKOPRYDNING først. Evt. også DISKFRAGMENTERING...
Avatar billede cskott Nybegynder
02. marts 2011 - 08:48 #8
Istedet for cd, kunne man så bruge de eksterne diske der er indkøbt til at boote på?
Avatar billede sergei_ Juniormester
06. marts 2011 - 08:12 #9
"Og hvad når man kører backup til ekstern harddisk? Kan man boote på den?" Nej, man kan desværre ikke boote fra ekstern harddisk.
Avatar billede cskott Nybegynder
06. marts 2011 - 11:05 #10
Jeg tror at det bliver Norton Ghost der skal løse opgaven. Er det nemt at bruge?
Avatar billede cskott Nybegynder
06. marts 2011 - 21:40 #11
niklasnina, sergei_ lægger i også et svar som almuliman så kan i dele point