Avatar billede claudius Nybegynder
30. juli 2001 - 03:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Øverst på siden

Jeg ville spørge, om nogle kan hjælpe mig med følgende problem: Nederst på hver af siderne på mit websted, ønsker jeg at tilføje et link, som sender den besøgende op til toppen af siderne... jeg ved, at man bare kan lave et link til den samme side, som man befinder sig på - og klikkes det, springer man automatisk til toppen. Det jeg søger er imidlertid en anden løsning: En kodestump, som nok bringer den besøgende til toppen af siden, men ikke \"et fast link\" for den samme side... Håber ikke det er for ktyptisk formuleret.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. juli 2001 - 04:01 #1
Du sætterr \"<A NAME=top>\" ind i toppen af din side, og bruger det her som link: <A HREF=#top>Gå til top</A>
Det skal selvfølgelig sættes ind på alle siderne.
Håber det er det du mener.
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2001 - 04:10 #2
<ole>
Næhhh.....han mener nok, at der skal stå sådan, øverst på siden:
    <a name=\"top\"></a>
/mvh
</bole>
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 06:56 #3
limket:
<a href=\"#\">gå til toppen</a>
bringer dig til toppen af hvadfor en side du nu er på. uden at du behøver at lægge et anker-link i toppen.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2001 - 11:36 #4
...hvilket sandelig ikke skal afholde spørgeren fra at belønne et komplet forkert svar  =o)

red_eagle >> Man belønner rigtige - ikke hurtige svar  :)
/mvh
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. juli 2001 - 15:19 #5
Ok, der manglede et par -\"-\'er :)
Avatar billede olebole Juniormester
30. juli 2001 - 15:27 #6
Ja, og du mangler halvdelen af tag\'et...!    =o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. juli 2001 - 16:49 #7
Mon ikke claudius selv hitter ud af at sætte en </a> på når hans tekst bliver understreget og linkfarvet fra toppen af? Eller er det en af de fejl IE retter?
allenfals, småting.
Avatar billede red_eagle Nybegynder
30. juli 2001 - 23:36 #8
Ok, det gik måske en smule hurtigt, men jeg var træt og på vej i seng (kom det af underlige årsager først 1,5 time senere) :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. juli 2001 - 00:02 #9
:-)