Avatar billede brasen-olsen Nybegynder
28. februar 2011 - 18:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk optager med tv tuner

Hej Eksperter!
Jeg skal há købt noget som jeg kan optage tv signal i HD kvalitet på. Jeg har set på en Samsung 8500, men ifølge min søn så kan man kun programere til optagelse via Guiden og der står som regel ikke noget ud for DRHD. En anden ulempe er også, at man ikke kan lægge det optagne over på en lille harddisk og tage den med i byen.

Findens der en en anden løsning fx en harddisk optager med tvtuner (mgp4 -tror jeg det hedder) og som kan kan kopiere over på en usb stik el.

En tv tuner til computeren er vel ikke løsningen for det kunne jeg forstille mig krævede noget af et skærmkort til at køre en god opløsning
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2011 - 18:36 #1
Der er jo altid en tuner i en HDD optager. Det store problem er for tiden, at mange ikke kan optage de digitale kanaler.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2011 - 19:04 #2
Jem og fix har en Denver Mpeg 4 tuner, hvor der står den skulle understøtte harddiske og usb stick. Er dog lidt i tvivl om det skulle være rigtig, da det er de færreste der gør det. Du kan prøve at gå ind på deres hjemmeside og finde info om den. Jeg så den i sidste tilbudsfolder for leden, og overvejer faktisk at købe en da min fladskærm kun har mpeg 2 tuner.
http://www.e-pages.dk/jemfix/203/
Læs side 8 i tilbudsavis
Avatar billede brasen-olsen Nybegynder
05. marts 2011 - 19:35 #3
Hej 220661
Smider du et svar så du kan få dine point. Dit svar gav mig nemlig nye muligheder.
Tak for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. marts 2011 - 19:51 #4
Velbekomme da. Jeg lægger svar her.