Avatar billede hejmeddig21 Nybegynder
28. februar 2011 - 18:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netvært forsvinder pludseligt?

Hej

Jeg har en Win 7 fra Dell. Den er ca. et år gammelt. I starten da jeg fik den, lagde jeg mærke til den nogle gange gik ca. 5 sekunder í stå og internettet forsvandt, men det kom lige så hurtigt igen. Jeg gad ikke at gøre noget ved det, da jeg ikke brugte min pc til online spil, men da jeg nu er jeg begyndt på et, bliver det vældigt irreterende i længden og den gør det hele tiden. Jeg har faktisk lagt mærke til at den gør det præcis efter 30 minutter.
Jeg har trådløs forbindelse og jeg har prøvet med kabel, hvor jeg undgik den trådløse forbindelse og der forsvandt forbindelsen ikke efter de 30 minutter.

Er der nogle, der ved, hvad der kan være galt?
Avatar billede Mindblast Nybegynder
28. februar 2011 - 20:12 #1
Det vil altså sige, at forbindelsen ikke forsvandt på noget tidspunkt efter kabeltilførelse?

Hvis det er rigtigt, så er der sikkert nok galt med din trådløse router, har du prøvet at skifte den? :)
Avatar billede Arroway Nybegynder
28. februar 2011 - 20:28 #2
Havde selv samme problem med udfald hver halve time.
Loggede så på Routeren og skiftede frekvens under trådløse indstillinger. Herefter forsvandt problemet.
Har mistanke til min nye el-måler, som selv sender data til selskabet. I hvert fald må der inden for Routerens rækkevidde være et apparart som hver halve time sender eller modtager data, på samme frekvens som Routeren anvender.
Så et frekvensskift var min løsning.
Avatar billede hejmeddig21 Nybegynder
28. februar 2011 - 20:43 #3
Mit er ZyXel. Skal jeg logge ind der og så skifte frekvens?
Avatar billede Arroway Nybegynder
28. februar 2011 - 20:51 #4
Jeg går ud fra, at du har din egen trådløse Router og den er af mærket ZyXel. Har du det, så skal du logge på den. De fleste Routere har adressen 192.168.1.1 Brugernavn er admin. Skriv ikke noget i password-feltet.
Dette hvis du ikke allerede selv har ændret standard brugernavn og oprettet dit eget password. Det anbefales, at du gør det ved samme lejlighed.
Avatar billede hejmeddig21 Nybegynder
28. februar 2011 - 20:54 #5
Jeg går ind via en hjemmeside i dette tilfælde fullrate eller trykker på mit internet men jeg kan ikke lige finde noget sted hvor jeg skal logge ind?
Avatar billede Arroway Nybegynder
28. februar 2011 - 21:04 #6
Her du din egen trådløse Router?
Hvis du har, taster du http://192.168.1.1 ind din Browsers Web-adressefelt, hvorfefter du kommer til login-billedet.
Hvis du ikke har din egen Router, men et trådløst abb med et USB-stik, kan jeg desværre ikke hjælpe dig, da jeg ingen erfaring har med det.
Avatar billede hejmeddig21 Nybegynder
28. februar 2011 - 21:31 #7
Problemet er bare at jeg ikke ved hvad passwordet er.
Ja, jeg har min egen router.
Avatar billede Arroway Nybegynder
28. februar 2011 - 21:35 #8
Som jeg skrev første gang: Brugernavn: admin og skriv ikke noget i passwordfeltet. Det er standard fra fabrikken for de fleste mærker. Hvis det ikke virker, så kig i manualen til Routeren Her vil der stå hvordan du logger ind.
Avatar billede hejmeddig21 Nybegynder
28. februar 2011 - 21:37 #9
Jeg fandt ud af det. Jeg skulle bare bruge den samme kode som jeg bruger til fullrate.
Du skal have tak for hjælpen!
Dine points kommer nu :-)
Avatar billede Arroway Nybegynder
28. februar 2011 - 21:49 #10
Godt! Men du skal muligvis forsøge dig med flere frekvenser, inden din rammer den som er mindst forstyrret af andet udstyr.
Så jeg har faktisk endnu ikke fortjent mine point, idet det jo ikke er sikkert at den løsning der virkde for mig, også virker for dig:-)
På min Router er der 13 forskellige frekvenser at vælge imellem, den stod til nr. 13 og det hjalp at skifte til nr. 12. Men måske skal du ned eller op på på nr. 9 eller...