Avatar billede samipedersen Nybegynder
28. februar 2011 - 11:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SSD harddisk

Hej

Jeg overvejer at opgradere min  2 år gamle lenovo thinkpad R61 med en SSD harddisk, synes jeg savner lidt hastighed.
Men hvorfor er SSD harddiskene så små, regner man hukommelsen ud på en anden måde end på de traditionelle harddisk? Jeg så at findes på 30 eller 60 Gb men det er da lige lovlig lille! Er det ikke meningen at jeg skal skifte harddisken i min bærbar, rent fysisk, altså hvor jeg fjerner den nuværende og sætte en ny SSD i?.
28. februar 2011 - 11:46 #1
grund til SSD diske er så små, er fordi de mest regnes for Systemdiske. og fordi at hvis de skal være ret meget større koster det penge. så de laver dem i små størelser så alle har råd til at købe dem.

jo du skifter den rent fysik, tager den gamle ud og sætter en ny i
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2011 - 12:39 #2
SSD diske har en lille kapacitet på grund af at de nuværende SSD diske er Flashbaseret ( som f.eks SD kort) og det giver i sig selv en begrænsning i total GB mængden og derudover så bliver de meget dyre, når du skal have disse op i en anselig GB mængde.
De lidt ældre SSD diske var opbygget af ram moduler, men også her rendte man straks ind i den begrænsede GB mængde de kunne udføres i og man har stort set drobbet dem og koncentere sig nu om de Flashbaserede diske.
Avatar billede samipedersen Nybegynder
28. februar 2011 - 12:39 #3
Dumt spørgsmål:
Hvis jeg køber en 60 Gb kan jeg vel ikke bruge den som min eneste harddisk, kan XP overhovedet være på sådan en lille en?
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2011 - 12:41 #4
Avatar billede swiatecki Novice
28. februar 2011 - 12:43 #5
Du kan godt bruge den som eneste disk. XP fylder max 10 GB.  Dog vil jeg anbefale dig at opgradere til windows 7 da denne har inbygget TRIM (google + wikipedie er din ven her)
Avatar billede samipedersen Nybegynder
28. februar 2011 - 16:54 #6
Tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2011 - 17:06 #7
ææhh tingene fungere jo sådan, at du stillere et spørgsmål og nogen giver dig så det "svar" på det du spørger om.
meningen er så, at du beder den der har hjulpet dig, om at lægge et svar som du så kan acceptere og give points til :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede samipedersen Nybegynder
28. februar 2011 - 17:15 #8
Takker, det skal jeg huske, er lidt grøn. Beklager.
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 11:39 #9
opret et nyt spørgsmål med linken til denne her og bed vedkommende lægge et svar du accepterer
er det svært