Avatar billede NielsErikP Mester
28. februar 2011 - 00:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af Miljøvariable i Windows Vista home preminum

Hej...
Skal have codeblocks installeret på min computer med Windows Vista home Preminum, men for at codeblocks kan køre under vista skal man lave en miljø variable og "Adde" den til "Path'en".
Så mit spørgsmål går på, hvor og hvordan kommer man til at oprette en miljø Variable i Windows Vista.

Håber der er en med lidt hjælp.

På forhånd tak..!!
Avatar billede bedt Nybegynder
28. februar 2011 - 00:24 #1
1: Højreklik på Computer
2: Klik på fanen Advanceret
3: Klik på Miljøvariabler
4: Find Path i listen nederst.
5: Tilføj bagest din sti til codeblocks

Husk at alle stier i $Path er adskilt af ;

eksempel: %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem
Avatar billede NielsErikP Mester
28. februar 2011 - 00:40 #2
Hej...
Var lige på vej herind på eksperten, for selv at skrive, hvordan man gjorde da jeg har fundet ud af det.
Men kunne se du så venligt havde lagt en vejledning...Så "Bedt" læg venligst et svar og pointene er dine..
Og så tusind tak for hjælpen.

Take Care..!!
Avatar billede bedt Nybegynder
28. februar 2011 - 10:19 #3
Ok. :)