Avatar billede sten2004 Nybegynder
27. februar 2011 - 17:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ingen internet selvom forbindelse siger ok, Telenor mobilt bredbånd.

Har et irriterende problem.
PC ny bærbar Fujitsu med win 7 pro 64 bit
Mobilt bredbånd fra Telenor med Huawei E1752 usb-dongle.

Efter en langsommelig installation af softwaren fra modemmet, opretter jeg forbindelse med Telenor's software. forbindelsen kategoriseres som Offentlig netværk.

Softwaren melder forbindelse og modemmet får ip-adresse i Telenors net inkl. dns - men der er ingen forbindelse ud. Har prøvet med 2 forskelle pcer med hver sin opsætning mht. antivirus 1 med Mcafee enterprise 8.7 og medlem af domæne
og 1 med MS security Essentials og stand alone. Der kan ikke pinges til eksterne adresser.

Det har virket en enkelt gang hvor pc 1 var logget på domænet hvor det lykkedes at lave en rdp-forbindelse vhja. modemmet.

Windows firewall og antivirus har været deakveret såvel som aktiveret uden effekt.

Hvad er det lige jeg har overset  :-()??
Avatar billede sten2004 Nybegynder
26. marts 2011 - 17:00 #1
Hmm virker som om det er dns'en der driller, ved manuel tilføjelse af dns-adresse er der sporadisk forbindelse.
Avatar billede sten2004 Nybegynder
16. maj 2011 - 23:56 #2
Lukker. Problemet ikke løst men sikker på det er driveren til Huawei-modemmet der er problemet.