Avatar billede Winther1893 Nybegynder
27. februar 2011 - 09:55 Der er 18 kommentarer

MIn computer lukker ned pludseligt!

Jeg købte en Medion maskine i ALDI for ca. 1½ år siden. Født med Windows Vista. Den fungerede fint. Jeg opgraderede til Windows 7 og det første stykke tid - ingen problemer. På det seneste oplever jeg imidlertid at maskinen lukker ned uden forvarsel. Det sker som regel altid når jeg ser TV på nettet, spiller via nettet eller arbejder med at konvertere store videofiler til et andet format (i fx. Nero Vision). CPU er almindeligvis lav, men ved fx. Nero kørende er den oppe på ca. 60 - 90 %. Jeg har renset´maskinen for spy, virus og trojanske heste - uden at det blev bedre. Jeg har opgraderet grafikkort driver, jeg har lavet recovery til dag 1 for installation af Windows 7 - uden at det blev bedre. Det er dybt belastende at maskinen bare lukker ned og jeg mister ikke gemt arbejde. Nogen der har en god ide til hvad jeg kan prøve?
Mvh. og mange tak
Christian W.
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 10:11 #1
Kunne tyde på at den bliver for var og derved lukker ned.

Har du mulighed for at få fat i noget komprimeret luft på spraydåse, så kan du puste ind i div køleribber på maskine og tillige bruge en vatpind til at rengøre med.
Ellers prøv med vatpinde og en f.eks en støvsuger
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 10:12 #2
.. bliver for VARM  :-)
27. februar 2011 - 10:18 #3
Avatar billede jehjea Nybegynder
27. februar 2011 - 10:20 #4
mange tak alle sammen
27. februar 2011 - 10:25 #5
... men hjalp det så ?

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 10:27 #6
jehjea / Winther1893  - samme bruger eller???
Avatar billede johnnylassen Seniormester
27. februar 2011 - 10:45 #7
Hej. Det er et kendt problem på mange pc'ere. Især hvis man har ungdomssyndromet, der betyder at man ligger med en dyne op sin bærbare oven på denne. Det gør at luften ikke flyder igennem og processor bliver varm og lukker ned. Overvej tricket med at puste luft gennem køleribberne og få støvet ud. Evt. kan blæser være smådefekt og ikke levere den fornødne kapasitet. Der findes en del småprogrammer på nettet som kan vise CPU temperaturen. Så google dette og installer et af disse programmer. Så vil du opdage at temperaturen givetvis er høj når den lukker.
Har tidligere prøvet det samme flere gange. I et af tilfældene skiftede jeg blæseren før problemet blev løst.
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 12:03 #8
johnnylassen > er du bare på point jagt her, siden du lægge svar ?
Avatar billede johnnylassen Seniormester
27. februar 2011 - 12:12 #9
Næe... Som du sikkert kan se har jeg flere point end jeg nogensinde kan nå at bruge, så er temmelig ligeglad med om jeg får point. Vil godt hjælpe uden at få noget for det. Skyldes en fejl. :-(  Men skal da nok være opmærksom på det næste gang.
Avatar billede e30_fk Nybegynder
27. februar 2011 - 13:02 #10
Om du kan bruge mit svar til noget ved jeg ikke, men jeg harselv haft (og har faktisk stadig) 2 Medion Notebook samt en stationær.
På den stationære og den ene notebook har jeg haft samme problem og måtte til sidst sende dem til Medion og det viste sig, at bl.a. var grafikkortet blevet defekt og måtte udskiftes (den stationære har været hos Medion 2 gange). Notebooken måtte have et nyt motherboard.
Derefter fungerede begge igen som de skulle - den anden notebook har ganske vist også været afsted da jeg ikke kunne få kontakt med den ved opstart.
Jeg bruger kun den ene notebook idag og har anskaffet mig Dell Alienware stationær.
Jeg syntes at du bør kontakte Medion inden garantien udløber - deres online support fungerer såmænd udmærket så mon ikke at du kan få hjælp der.
/e30
Avatar billede jehjea Nybegynder
27. februar 2011 - 17:24 #11
ja det hjalpom mange tak

hvordan afslutter jeg så

men venlig hilsen
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 18:01 #12
jehjea > det er IKKE tilladt at have flere profiler på Eksperten.
Eftersom du efterspørger om at afslutte denne tråd, og har været medlem i næsten 4 år med din profil jehjea - så tror jeg lige du skal læse Faq og retningslinjer igennem :-)

Her kan du f.eks også læse hvordan man lukker spørgsmå, giver points osv.
http://www.eksperten.dk/faq

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede jehjea Nybegynder
27. februar 2011 - 18:45 #13
jeg har kun denne ene konto her men er bare ikke så tit på må  erkende jeg forstår ikke din vræde
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2011 - 19:04 #14
Vrede ?
Jeg er IKKE vred, jeg prøver blot at forklare dig reglerne.

Du har da oprettet spørgsmålet i en profil der hedder:
Winther1893

Og du beder om at få afsluttet spørgsmålet i indlæg  #11
som bruger jehjea
Hvis det ikke er 2 profiler, hvad er det så ?
Avatar billede jehjea Nybegynder
04. marts 2011 - 15:41 #15
Kære Haverslev
Vil du ikke godt se det efter en gang til jeg har aldrig og jeg siger aldrig oprettet mig to gange jeg har aldrig hørt ordret
Winther1883 før du skrev det her . hvis det skulle være mig så aner jeg ikke hvordan det hæger sammen og det er 100 % ærligt.
Avatar billede johnnylassen Seniormester
04. marts 2011 - 15:55 #16
Uha da da... Ikke så godt!!! Det er godt nok en forbrydelse af de store. Jeg har på bagrund af sagens alvor foranlediget en politimæssig afterforskning af sagen, så forbryderen kan blive stillet for en domstol og få en formentlig meget høj straf, herunder INGEN adgang til Internettet i 20 år, således, at det ikke gentager sig. Jeg forventer, at CIA bliver involveret i sagen, såfremt det skulle vise sig, at den har tråde til Amerika også.
Mener også Ekstrabladet og BT bør rydde forsiden og bringe historien hurtigst muligt!

Ps. Håber dit problem er løst uanset hvem du er og hvad du hedder
:-)
Avatar billede haverslev Novice
04. marts 2011 - 17:29 #17
johnnylassen ???? - mærkelig indslag du laver der!

jehjea > du må da indrømme, at det ser mærkelig ud, at du skriver det du gør i  #4 og du beder om at få afsluttet et spørgsmål der er oprettet af en anden bruger! - se  #11
Avatar billede johnnylassen Seniormester
04. marts 2011 - 19:36 #18
:-)