Avatar billede icepirat Nybegynder
26. februar 2011 - 21:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med at få popup vindue til at åbne på siden vers. 3

Dette spørgsmål er primært rettet til zips der tidligere har været meget hjælpsom vedr. dette problem men andre er naturligvis velkommen med hjælp.
Det tidligere problem med at få popup vinduerne frem på siden er løst, nu har jeg imidlertid lavet om på min webside således at der er en "TOP", "MENU", "HØJREFRAME" og en "HOVEDSIDE" og så kommer naturligvis alle undersiderne.
Min første webside bestod af flere sider hvilket var meget uhensigtsmæssigt, derfor valgte jeg at lave det hele om.
Billederne på siden "HVEM ER VI" fungerer fint, jeg kunne imidlertid godt tænke mig at de kunne blive lidt større - er det muligt?
Med hensyn til "LOGOET" der nu er placeret i "TOP" så er problemet at det (måske naturligt nok) også åbner i "TOP", mit spørgsmål er: kan logoet åbne på "HOVEDSIDEN".

Mvh.
icepirat
Avatar billede zips Juniormester
26. februar 2011 - 21:13 #1
Billede kan godt gøres større, det gør du ved at uploade nogle større billeder, lige nu er sten's billede 147x111 mens de smår thumbs er 85x64

Grunden til at det åbner i toppen, er at du har lavet siden i frame og så vil den åbne i den den frame du har sat dit link i.

Jeg ville gå langt væk fra frame, har du mulighed for at bruge php eller asp, for så kan det gøres meget nemmer.
Avatar billede icepirat Nybegynder
27. februar 2011 - 21:25 #2
Hej zips,

Tak for svar, du har naturligvis ret med hensyn til frames men da jeg, på trods af at jeg har lavet hjemmesider i flere år, faktisk siden 1993 hvor jeg lavede websites for mit daværende firma så er jeg ikke nogen "Ørn" til PHP eller ASP - da mine sider jo virker så vil jeg nok fortsætte med det som tidligere og så må jeg måske overveje på et tidspunkt at gå over til PHP, jeg syntes imidlertid at det virker ret besværligt med PHP og ASP men det er du nok uenig i :-)
PS. Hvad er problemet med FRAMES?
PPS. Jeg er åben for forslag om hvordan man kommer igang med enten PHP/ASP - nogen forslag.

Mvh.
icepirat
Avatar billede icepirat Nybegynder
27. februar 2011 - 21:27 #3
Hej zips,

Nu gjorde jeg det igen, prøver at rette fejlen.

Mhv,
icepirat
Avatar billede icepirat Nybegynder
27. februar 2011 - 21:29 #4
Hvad gør jeg galt, jeg skal jo ikke have mine egne point

icepirat
Avatar billede zips Juniormester
27. februar 2011 - 21:43 #5
Frames i mine øjne ikke det du skal bruge for at lave den side, frames er jo en masse sider som man samler til en side, det er fint, men det er måden det virker på, for hver side skal være en fuld side og dem kan man tilgå på en uheldig måde, som vil blive straffet på søgemaskiner, prøv at skrive top.htm efter din url så vil du se din header og på samme måde vil søgemaskiner finde dine sider.

Her er en nem måde at lave dynamiske sider i php http://www.martin-nielsen.com/dynamiske-sider-med-php-include_47.html det virker lidt som frames, men alle de side som skal includes skal kun indeholde det man vil have vist og siden vil vises som en samlet side.
Avatar billede icepirat Nybegynder
27. februar 2011 - 22:43 #6
Hej zips,

Jeg har kigget på siden og må sige det ser spændende ud, på et eller andet tidspunkt vil jeg nog kaste mig ud i det - foreløbig tak for al hjælpen.

Der er kun et problem tilbage, hvordan får jeg givet dig dine point, det peger jo på mig lige som sidst?

Mvh.
icepirat
Avatar billede zips Juniormester
27. februar 2011 - 22:54 #7
Her er et svar :-)

Så længe du klikker i svar, vil du lave et svar, lad den være i kommentar, så længe du skriver kommentar :-)

Jeg hjælper gerne med at sætte en side op med php, blot send en pm til mig, så kan vi maile sammen om det og det vil ikke koste dig point eller noget andet.
Avatar billede zips Juniormester
27. februar 2011 - 22:54 #8
Her er et svar :-)
Avatar billede icepirat Nybegynder
27. februar 2011 - 23:17 #9
Hej zips,

Du er alt for venlig og jeg takker for tilbudet om hjælp.

Jeg skriver en PM til dig i morgen.

Sov godt.

Mvh.
icepirat