Avatar billede jbenned Nybegynder
26. februar 2011 - 13:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

cmsimple installation gone bad - what to do?

Jeg har forsøgt at installere cmsimple hos unoeuro, men uden held. Jeg har tidligere været igennem
processen med one.com, hvor det virker upåklageligt. Jeg aner ikke hvad jeg gør galt, men
forhåbentlig er der nogen, der kan spotte det.

Jeg har indtil nu uploadet filerne til mappen public_html, som var der i forvejen og downloaded
FlashFXP for at kunne ændre rettighederne på mapper og filer. De mapper og filer, jeg har indstillet
til 777 er følgende:

- cmsimple3_3
  - cmsimple
        - languages
        - filen config.php
  - content
  - downloads
  - images
  - templates
  - og filen index.php

Jeg har forsøgt et utal af kombinationer for overhovedet at finde frem til min side og enten får jeg
besked om, at linket er ødelagt (hvis jeg indtaster hele stien frem til index.php) eller også får jeg
"You don't have permission to access / on this server." (hvis jeg bare indtaster homepage)

Hvad mangler jeg at gøre, inden jeg kan tilgå min side?

På forhånd tak :)
Avatar billede zips Juniormester
26. februar 2011 - 14:45 #1
Der mangler ikke noget i din CMSimple installation ud fra det du skriver, så måske er det noget med den server opsætning, men hvad er din url til side?
Avatar billede jbenned Nybegynder
26. februar 2011 - 16:46 #2
Ja, det kunne være det var problemet. Du kan tage et kig på juliebskou.dk og se om du kan få noget ud af det.
Avatar billede zips Juniormester
26. februar 2011 - 17:14 #3
Jeg kan se at der ikke er nogle filer eller mappe på det domænenavn

Så det er ikke CMSimple som fejler, prøv med en simpel html fil og opload den, kald den index.htm og prøv at tilgå den med http://juliebskou.dk/index.htm og se om du kan det.
Avatar billede jbenned Nybegynder
26. februar 2011 - 17:46 #4
Det virkede fint med en simpel html fil, så du har helt ret i, at det ikke er cmsimples skyld.
Til gengæld har jeg i mellemtiden fundet ud af, at problemet var den måde jeg uploader på hos unoeuro. Det er ikke muligt for mig at unzippe direkte ind i public_html mappen, fordi den havner i en mappe, der gør, at index.php ikke kommer til at ligge det rigtige sted.
Det er utroligt, hvor simpel løsningen sommetider er ;)

Tusind tak for din tid. Hvis du lægger et svar (som jeg så venligt fik demonstreret :P), så sender jeg lige nogle point af sted til dig :)
Avatar billede zips Juniormester
26. februar 2011 - 20:37 #5
Her er et svar :-)

Vil lige siger, der findes en CMSimple version som hele tiden bliver udviklet, da CMSimple 3.3 ikke længer gør det, så har nogle udvikler taget og videreført udviklingen, du kan læse mere om den her http://www.cmsimple.ws/
Avatar billede jbenned Nybegynder
26. februar 2011 - 20:48 #6
Fedt, tak for det :)