Avatar billede ridder Nybegynder
25. februar 2011 - 08:01 Der er 1 kommentar

Håndtering af restordre

Vi anvender C5-2010 hvor vi har fået lavet nogle få tilretninger, men hvordan håndterer man restordre?
Personen som taster ordren er ikke den samme som den der udskriver fakturaen, jeg er bekendt med de forskellige faser og hvis det er dem man skal anvende hvorfor er de så ikke automatiseret, så de selv skifter fra f.eks aktiv til afsluttet, som det er nu så skal man selv huske at ændre fasen, hvilket efter min opfattelse ikke er særligt smart?
Avatar billede kurth Nybegynder
26. februar 2011 - 14:32 #1
Hej ridder
Ordrefaserne har ikke nogen funktionalitet tilsluttet ud over at de blokerer for ordrebehandling, såfremt de ikke står til aktiv.
Restordre håndterer du på de enkelte linier. Du har et felt, som hedder lever nu, du har et felt som hedder leveret og du har et felt som hedder faktureret.
Når du skal levere eller fakturere en del-ordre, skriver du det antal du vil levere i feltet lever nu, og ved fakturering eller følgeseddeludskrift bruger du metoden lever nu.
Hvis du bruger at udskrive følgesedler, skal du huske altid at fakturere med metoden følgeseddel.
Når levering / fakturering er udført vil det leverede og fakturerede være opsummeret i de pågældende felter, og feltet lever nu vil være rettet til rest-antallet.