Avatar billede Expander Nybegynder
23. februar 2011 - 16:13 Der er 6 kommentarer

Router

Hej!

Jeg har nogle router problemer! Her for ikke så lang tid siden, kom jeg til at tilmelde mig OpenDNS. Men nu kan jeg ikke få "acces" til min router via ipen.. Nogen ide hvad jeg kan gøre ?

billed af routern: http://www.gadgetgrid.com/wp-content/uploads/2010/03/Belkin-Play-Max-Wireless-Router.jpg
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
23. februar 2011 - 16:29 #1
hold "reset" knappen inde i 30-60 sekunder (oftest vil alle lamper blinke eller lyse uafbrudt på engang) og nulstil den til fabriksinstillingerne.

Så kan du få forbindelse til den via dens standard ip, brugernavn og password. Her kan google hjælpe hvis du ikke har et bud.
Oftest en kombi af:
Brugernavne: [TOMT], "admin", "administrator", "root"
Password's: "1234", "123456", "password", [TOMT], "admin", "administrator", "root".
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
23. februar 2011 - 16:53 #2
og du connecter på denne ip? 192.168.2.1
Avatar billede Expander Nybegynder
23. februar 2011 - 18:35 #3
@mcb2001 Mange tak! Det løste problemet. Det er faktisk lidt underligt, for da jeg prøvede det første gang ville den ikke gøre det.

@ohhelpme hvordan fandt du min mask ip?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. februar 2011 - 08:01 #4
Velbekommen

Og det er formodentligt en standard IP den router starter ud med ved fabriksinstillinger. Denne kan man oftest slå op på nettet.
Avatar billede Expander Nybegynder
24. februar 2011 - 14:51 #5
Okey, har du nogen anelse om hvordan man ændre den, for det ser ikke rigtig ud som om jeg selv kan finde ud af det ;D
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. februar 2011 - 14:57 #6
Oftest skal du ind i DHCP eller LAN opsætning og sætte både IP for routeren samt de IP'er den tildeler enheder på dit netværk.

Hvis det er noget du har større problemer med, bør du afslutte dette spørgsmål og så oprette et nyt med det nye spørgsmål.
Så har du også mulighed for at få flere til at følge med og hjælpe med eventuelle problemer.