Avatar billede rosa10 Nybegynder
23. februar 2011 - 12:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at installere adobe reader

Jeg kan ikke komme ind på min e-boks fordi jeg mangler adobe reader. Den kan jeg ikke finde ud af at installere. Jeg har forsøgt at rydde op på computeren ved hjælp af ccleaner. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
23. februar 2011 - 12:48 #1
Hvilken fejl får du ved installation?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2011 - 13:17 #2
du kan også bare skifte til
http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
gratis/mindre/hurtigere
Avatar billede krat Nybegynder
23. februar 2011 - 13:43 #3
Hvis du kører Win XP går du bare ind på:

http://get.adobe.com/dk/reader/

og klikker på download - så går det hele af sig selv.

Hvis du har et andet styresystem går du ind samme sted men klikker på linket "Et andet sprog eller operativsystem?" og vælger det rigtige på den næste side. Herefter er de lige så enkelt.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
23. februar 2011 - 14:30 #4
Når jeg går ind på den her side: http://get.adobe.com/ (...)
og trykker download kommer jeg til en anden side hvor der står hvilke trin jeg skal igennem for at downloade. Øverst står en linje hvor der står at jeg har brug for adobe DLM fra adobe systems incorporated. Når jeg enten klikker i linjen eller der går et stykke tid lukker siden ned af sikkerhedsmæssige årsager. Kan det være en virus?
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
23. februar 2011 - 14:48 #5
Her: http://get.adobe.com/dk/reader/otherversions/ kan du hente Adobe Reader uden at anvende Adobe DLM (download manager).
Avatar billede ImIntoTech Nybegynder
23. februar 2011 - 14:49 #6
Her: http://get.adobe.com/ (...) kan du hente Adobe Reader uden at anvende Adobe DLM (download manager).
Avatar billede rosa10 Nybegynder
23. februar 2011 - 18:56 #7
Jeg går ind på den side du siger. Så trykker jeg på downloads øverst. Så kommer jeg til en side hvor der er firkanter til højre bl.a. med get adobe reader. Den trykker jeg på så kommer jeg til adobe reader x hvor jeg trykker på download. Så kommer jeg til siden hvor den går i baglås og hvor jeg lige som bliver hængende i siden. Er det ikke en meget lang omvej og mon det ikke er en virus når den går i hak.
Avatar billede krat Nybegynder
23. februar 2011 - 21:00 #8
Uanset om du følger ImIntoTech vej eller mit direkte link havner du samme sted og kommer ikke uden om DLM'en!

Jeg tror ikke umiddelbart at der er noget galt - virus el.lign, hvis alt andet kører. Først og fremmest hvad operativsystem har du og hvad antivirusprogram?.

Dernæst når du klikker på linien "Dette websted ....osv ... Adobe DLM..." skal du vælge den første mulighed i popupen "Installer dette tilføjelsesprogram for alle brugere på denne computer..". Når du har gjort dette kan i hvet fald Win7 gå i sort skærm nogle sekunder. Men den kommer igen.

Vær også opmærksom på Adobes oplysning om, at det kan være nødvendigt at deaktivere et evt antivirusprogram. Der er altid lidt betænkeligt, men hvis du gør det/bliver nødt til det, så besøg ikke andre hjemmsider imens og slå det atter til straks efter.

Bringer dette dig videre?
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. februar 2011 - 21:50 #9
Gå ind på denne side:
http://filehippo.com/
Her kan du hente Adobe Reader uden alt det andet pjank.
/ptj_11
Avatar billede krat Nybegynder
23. februar 2011 - 23:03 #10
Jeps US-version! Så hvis du er ligeglad med hvad sprog den snakker. Jeg har for øvrigt også set kompatibilitetsproblemer mellem landeversioner ved udfyldelse af blanketer, men det kan dybest set have sin rod i versionkonflikter.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
28. februar 2011 - 13:54 #11
Tak for hjælpen. Jeg har fået den installeret.
Avatar billede krat Nybegynder
28. februar 2011 - 19:18 #12
Kom du uden om DLM'en eller hvordan klarede du den?