Avatar billede superanden Nybegynder
23. februar 2011 - 10:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Tablet med lang batteri tid

Hej, jeg står og skal bruge en windows tablet som en sælger kan have med rundt i butikkerne.

Jeg har dog enormt svært ved at finde noget ordenligt af det der er tilgengæligt på markedet pt. Jeg får en masse hits på ting som jeg ikke kan finde i butikkerne. F.eks. havde jeg set mig lun på Lenovo S10-3t med 8 cellers batteri som skulle have 10 timers batteri tid, men den kan jeg kun find i USA.

Behovet er følgende:
1) Den skal kunne købes nu, helst i DK
2) Lang batteritid, den skal kunne holde 1 dag ved opladning i bilen mellem butikkerne (så ca 8 cellers batteri)
3) Performance mæssigt skal den kunne kører Windows og MS Excel
4) Det er lige gyldigt om den har tastatur eller om det kan foregå ved indtastning på skærm.

Vh Anders
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. februar 2011 - 10:57 #1
Problemet er der er annonceret mange Windows 7 tabletter (Dell, Asus etc). Men at de er annonceret til "i løbet af 2011".

Så der er ikke rigtigt nogen på markedet endnu. Det samme gælder jo også Android-baserede modeller med Android 3.0.

Alternativet er at tage en af de der Tablet PC der findes fra bla. HP - dvs. en bærbar med en touch-skærm. Men ofte er deres skærme ikke så gode og en anden teknologi end i de kommende "rigtige" tablet computere.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. februar 2011 - 11:23 #2
Et alternativ kunne være en Tablet PC?
https://globalsp.ts.fujitsu.com/dmsp/docs/ds-lifebook-t900.pdf

Med 1. batteri: op til 7 timer
Med 1. + 2. batteri: op til 12 timer
Avatar billede superanden Nybegynder
23. februar 2011 - 13:08 #3
Tak for input, jeg har også kigget på tablet-pc'er som x200t og fujitsuen.

De er dog noget dyrere end f.eks. lenovoen. Men hvis det er det eneste der er tilgængeligt nu så ender jeg nok med en x200t med 8 cellers batteri og 8-9 timers batteritid.

Asus har også lavet en tablet pc asus eee t101mt? Er den noget værd, den koster det halve af x200t og 1/3 af fujitsuen? Kan man få et 8 cellers batteri til den eller i det mindste et ekstra batteri til den?
Avatar billede superanden Nybegynder
23. februar 2011 - 14:03 #4
Jeg endte med at købe x200t. Med 4 og 8 cellers batteri.

Flere forhandlere fortalte mig at den eee pc var enormt ringe kvalitet og ville alle satse på lenovos løsninger som de bedste på nuværende tidspunkt, så selvom prisen nagede mig lidt når man har set hvad de "fremtidige" tablets annonceres til, så tror jeg det var den rigtige løsning.

Tak for hjælpen, smid et svar for point.
Avatar billede superanden Nybegynder
22. april 2011 - 13:21 #5
lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2011 - 13:29 #6
De tjener mere på Lenovo, så selvfølgelig anbefaler de det mærke i forhold til Asus, som de ikke tjener så meget på :D
Avatar billede zacariaz Nybegynder
22. april 2011 - 14:19 #7