Avatar billede jaxx666 Nybegynder
22. februar 2011 - 18:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Digital TV signal forbedring.

Hej eksperter.
Jeg har netop købt et TV med DVB-C til et værelse i mit hus.  Desværre er signalet ret dårlig og specielt hd kanaler hakker og flimrer. I min stue sidder hovedstikket, som er delt med en antennefordeler der ligger på loftet. Denne antennefordeler er rusten og gammel. Mit spørgsmål er. Vil signalet bliver godt nok, hvis jeg køber en ny fordeler som f.eks. denne her :http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/antennefordeler/professionel_antennefordeler_4_vejs_1014_da.html eller skal jeg ud og investere i en antenneforstæker ? Hvad er jeres erfaringer.
Avatar billede Eta Nybegynder
22. februar 2011 - 18:58 #1
Hej Jaxx666

Nu arbejder jeg selv i en radio/tv butik, hvor at mange gange folk har en for gammel antenne forstærker som ikke forstærker de digitale frekvenser ordenligt. hvis du har et andet sted i huset hvor de virker fint, kan det være dine antenne kabler der ikke har det så godt, eks. kan et antenne kabel ikke klare at få et 90 graders buk. men et buk rundt om en 1,5 liters coca cola flaske. hvis du ikke har et anden tv eller digital boks med dvb-c at teste med så ville jeg først prøve med et nyt antenne kabel, og hvis det ikke virker vil jeg så her efter prøve med en ny forstærker, da de nemt kan komme op på 500-700 kr for en ordenligt forstærker.
Et alm. antenne kabel holder normalt i 5-7 år før de ikke har det så godt. den antenne fordeler du linker til er fin nok til at fordele det ud til flere tv'et, jeg vil normalt sige 15 meter antenne kabel så skal der en forstærker på.

Håber du kan bruge mit input til noget. :)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 07:42 #2
løsningen ligger under antenneforslag

http://www.antennelageret.dk/
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
01. marts 2011 - 09:18 #3
Hej
Mange tak for jeres svar og anbefalinger. Jeg forstår dog ikke hvorfor Eta mener, at et antennekabel skulle blive dårligere efter 5-7 år såfremt der ikke pilles ved det?