Avatar billede zeacon Nybegynder
21. februar 2011 - 18:30 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Acer Aspire 5741G Overopheder

Hejsa eksperter.

Jeg har et rimelig stort problem, som overskriften siger overopheder min computer når jeg fx. ser en film samtidig med jeg ripper en dvd til avi.

Seneste eksempel. Min søn får en dvd (Brandmand Sam) som jeg ikke gider ligge ind i drevet hver gang han skal se den så jeg ripper den istedet, samtidig får han lov til at se filmen men efter måske 20 min. slukker computeren pga overophedning,.

Der er en del eksempler, men computeren er ikke mere end 3 måneder gammel derfor synes jeg det er lidt åndsvagt :S

Hjælp hjælp hjælp i får max point.
Avatar billede KHHP Juniormester
21. februar 2011 - 19:20 #1
Prøv at støvsuge køleren. Jeg går udfra at maskinen er helt ny, så der er garanti på den. SÅ LAD VÆRE MED AT SKILLE DEN AD, bare stik støvsugeren næsten helt op på bagsiden af køleren, som typisk sidder øverst i venstre hjørne.
Avatar billede zeacon Nybegynder
21. februar 2011 - 19:43 #2
hej igen. køleren er 100 % ren, kun 3 mdr gammel :)

men tak for buddet.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 20:26 #3
Derfor kan der godt være nullermænd på blæserne. Især hvis man har hund eller kat.
Hvad med underlaget, står computeren så den får luft nok forneden?
Avatar billede zeacon Nybegynder
21. februar 2011 - 20:36 #4
Har tænkt på at købe sådan en blæser ting man kan sætte computeren på for det er jeg sikker på ville hjælpe men synes bare ikke det kan være rigtigt :)

Har ingen dyr men har da selvfølgelig tjekket da du skrev og den er clean :)

Den står iøvrigt bare på et bord, så den har da lidt luft da den er let hævet over bordet
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2011 - 21:12 #5
Næ du har ret. Et bord skulle være ok. Prøv at downloade Speedfan og se hvor varme de forskellige ting bliver, og hvor hurtigt blæserne kører.
Resultatet er næppe helt korrekt, men giver dog et fingerpeg.
http://www.almico.com/sfdownload.php
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2011 - 21:41 #6
Jeg tror på manglende kølepasta mellem cpu og køler fra fabrik, så der ikke er den rigtige "kontakt" mellem disse.
Under "normale" forhold hvor den ikke belastes 100 % kan den klare det, men fejler når den belastes.
Mit bud er overvarm cpu.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2011 - 21:41 #7
Men som der skrives i #1, lad være med at rode med det selv.
Avatar billede zeacon Nybegynder
22. februar 2011 - 17:42 #8
Okay, jeg må prøve at tage kontakt til butikken jeg har købt den i.

Jeg synes i begge har kommet med nogle brugbare kommentarer, derfor får i lov at dele. Send derfor svar begge og i skal få ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2011 - 17:49 #9
Nu er der godt nok 3 der har deltaget i tråden, men jeg lægger svar her, som kan bruges hvis jeg kommer i betragtning.
Avatar billede zeacon Nybegynder
22. februar 2011 - 17:53 #10
Det er btw. GPU'en der overheater.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2011 - 17:53 #11
God ide at kontakte butikken.
Jeg har forøvrigt selv en Acer Aspire. Efter kort tid røg hele bundkortet, fik et nyt. Så røg lydkortet. Opgav det og købte et USB lydkort. Bruger den nu kun til reserve.
Der er rigtig mange her på E. som har problemer med  Acer Aspire.

Ingen point til mig tak:)
Avatar billede KHHP Juniormester
22. februar 2011 - 18:46 #12
Det er altid fornuftigt at kontakte forhandleren. De kan for det meste afhjælpe problemet.

Her har du et svar til pointgivning :)
Avatar billede zeacon Nybegynder
23. februar 2011 - 15:56 #13
Jeg ville godt have givet dig point for speedfan programmet. turn2go, men du får bare en anden gang så ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2011 - 16:03 #14
Det er i orden:)

(Tidligere off-line, derfor mit logo)