Avatar billede tni Juniormester
21. februar 2011 - 09:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Import fra excel

Hej..

Jeg har et datofelt i excel som bliver intastet fra et andet system som der ikke kan laves om.

Dato står som 21.2.2011. Det skal jeg have over i en tabel i access og komme ind som 21-2-2011, ellers er det tekst og det skal være dato.

Hvordan laver jeg en forspørgsel som læser 21.2.2011 og skriver 21-2-2011?

/Torben
Avatar billede tni Juniormester
21. februar 2011 - 09:58 #1
Jeg skal nok forklare det lidt bedre.
Jeg modtager en excelfile med dato 21.2.11
Jeg skal impotere den i access og der er dato formatet 21-2-11

hvordan laver jeg en opdateringsforspørgsel som kan læse ... og skrive ---
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2011 - 10:13 #2
Importer til en temp tabel i Access. Derefter en tilføjelsesforespørgsel der sender data ind i en anden tabel med det korrekte format. Slet derefter temp tabellen.
Avatar billede tni Juniormester
21. februar 2011 - 10:24 #3
Ej....

Så nemt må det ikke være :-)

Takker. Virker perfekt

//TNI
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2011 - 10:38 #4
Det er en god ide at komprimere db efter importen, idet den plads slettede poster optager ikke bliver frigjort før db komprimeres.
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2011 - 14:48 #5
Hvis mit forslag hjalp, er du så venlig at afslutte spørgsmålet.
Avatar billede tni Juniormester
08. marts 2011 - 13:11 #6
Det virker ikke.
Den læser fra excel og tager det som tekst da der står 11.1.11. To punktom tager den som tekst.

Når access læser det som tekst impotere den det også som tekst.

Jeg troede det virkede med det var forkert.

//TNI
Avatar billede tni Juniormester
02. juni 2011 - 15:13 #7
lukker. Der kom ingen løsning.