Avatar billede TNPihl Novice
20. februar 2011 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet falder ud - Netværksdiagnosticering

Jeg har et problem med at mit internet meget ofte falder ud og er nede. Internet Explorer foreslår mig at køre 'Diagnose af forbindelsesproblemer'. Hver gang jeg så kører det program hvor den kontrollerer forbindelsen lykkes det den at genskabe forbindelse. Det varer dog kun få minutter før min forbindelse er nede igen.

Er der nogle der ved hvad det skyldes og hvad der kan gøres for at reparere min forbindelse?

Håber der er nogle der vil komme med bud.
Avatar billede lzs Nybegynder
20. februar 2011 - 13:26 #1
Kontakt din internet udbyder og få dem til at hjælpe. Ud fra de oplysniger du har givet der, er der ingen andre der kan hjælpe dig.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. februar 2011 - 13:30 #2
Fortæl lige lidt mere.
Hvilken router har du.
Trådløs eller kabel.
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
20. februar 2011 - 13:32 #3
Er det alle enheder på netværket som mister forbindelsen?
Avatar billede TNPihl Novice
20. februar 2011 - 13:56 #4
Jeg har kun kablet forbundet mellem computeren og telefonstikket i væggen. Det er gennem boligselskabet jeg har internet via TDC.

Alt virker til at miste forbindelsen. Først når jeg kører Netværksdiagnosticering genskaber den forbindelse og det virker så i nogle minutter indtil det går ned.

Kan det være et problem kun på min computer, da jeg kan få forbindelse ved at køre det program? Synes det er lidt mystisk.
20. februar 2011 - 17:11 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken Browser version ?
Avatar billede TNPihl Novice
20. februar 2011 - 17:17 #6
Windows XP
Avatar billede dompap Novice
21. februar 2011 - 14:15 #7
Hej expert_fyren

Kører du P2P program i baggrunden ????
I så fald kan du begrænse upload hastigheden. Det virkede for mig, men ikke nødvendigvis for dig :O)

Når du bor i boligselskab og der ikke er andre ?! der har samme problem må signalstyrken jo være god nok ? Har du kørt hastighedstest ? (google hastighedstest tdc/yousee/telmore eller hvad din udbyder nu hedder)

Se hvilke programmmer der kører i baggrunden og hold øje med din netværkstrafik - måske kan du se et mønster i hvilke programmer du har kørende og hvilke der tager din forbindelse. (Netværkstrafikken finder du f.eks. i task manageren hvis du ikke har et 3. parts program).

Bruger du andre browsere - og er problemet det samme her ??

/Dompap
Avatar billede TNPihl Novice
21. maj 2011 - 17:33 #8
tak for de mange råd. har desværre de samme problemer stadig. er desværre her i bygningen at de de fleste problemer stammer fra. lukker hermed tråden.
Avatar billede dompap Novice
22. maj 2011 - 15:35 #9
Hvis du (også!) har problemer med digitale tv-kanaler kan problemet skyldes (ligesom her), at signalet er for svagt.