20. februar 2011 - 12:41Der er
8 kommentarer og 1 løsning
Internet falder ud - Netværksdiagnosticering
Jeg har et problem med at mit internet meget ofte falder ud og er nede. Internet Explorer foreslår mig at køre 'Diagnose af forbindelsesproblemer'. Hver gang jeg så kører det program hvor den kontrollerer forbindelsen lykkes det den at genskabe forbindelse. Det varer dog kun få minutter før min forbindelse er nede igen.
Er der nogle der ved hvad det skyldes og hvad der kan gøres for at reparere min forbindelse?
Jeg har kun kablet forbundet mellem computeren og telefonstikket i væggen. Det er gennem boligselskabet jeg har internet via TDC.
Alt virker til at miste forbindelsen. Først når jeg kører Netværksdiagnosticering genskaber den forbindelse og det virker så i nogle minutter indtil det går ned.
Kan det være et problem kun på min computer, da jeg kan få forbindelse ved at køre det program? Synes det er lidt mystisk.
Kører du P2P program i baggrunden ???? I så fald kan du begrænse upload hastigheden. Det virkede for mig, men ikke nødvendigvis for dig :O)
Når du bor i boligselskab og der ikke er andre ?! der har samme problem må signalstyrken jo være god nok ? Har du kørt hastighedstest ? (google hastighedstest tdc/yousee/telmore eller hvad din udbyder nu hedder)
Se hvilke programmmer der kører i baggrunden og hold øje med din netværkstrafik - måske kan du se et mønster i hvilke programmer du har kørende og hvilke der tager din forbindelse. (Netværkstrafikken finder du f.eks. i task manageren hvis du ikke har et 3. parts program).
Bruger du andre browsere - og er problemet det samme her ??
Hvis du (også!) har problemer med digitale tv-kanaler kan problemet skyldes (ligesom her), at signalet er for svagt.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.