Avatar billede maso25 Nybegynder
19. februar 2011 - 23:10 Der er 14 kommentarer

rigtig valg af pc

Hej alle sammen, jeg har været ude for at købe en pc der skulle kunne bruges til skolen, men også skal kunnet tages med til et LAN-party indimellem. Jeg købte så en asus i redoffice i skive som de sagde der ikke ville have nogle problemer med at køre css og warcraft og så videre. Jeg oplevede så store lag problemer i begge spil og ville høre om der er nogen der har forstand på om de har snydt mig fuldstændigt. Det er denne pc:

Asus K52J series

CPU: Intel(R) Core(TM)i3 CPU m 350 2,27 GHz

VGA: Nvidia GeForce 310M(påstået 1 gb ram) og Intel(R) HD graphics

Display: 15,6 HD

HDD: 640 GB

Memory: 4 GB

systemtype: 64-bit

På forhånd tak :)
Avatar billede maso25 Nybegynder
19. februar 2011 - 23:11 #1
Muligvis A52J series istedet :)
Avatar billede chalde Seniormester
20. februar 2011 - 00:39 #2
Det er ikke den hurtigste maskine nej, men CSS og Warcraft (går ud fra at der er tale om enten WC3 eller Wow) burde den kunne trække.
Men igen, smider du alt eyecandy på WOW og smækker det i højeste opløsning kunne det nok godt skabe sig lidt.

Hvad jeg ville forsøge:
Sørg for at både drivere og styresystem er opdateret (tjek intel og nvidias hjemmeside).
Fjerne alt bloatware (brug f.eks. Pc decrapifier).
Tjekke om temperaturer er i orden (prøv med hwmonitor eller lign.).

Men lad os antage at alt er i orden, men at maskinen bare ikke lever op til det lovede (sælgers udtalelse har været afgørende for købet), så kan du hæve købet jvf. købeloven.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
20. februar 2011 - 07:45 #3
Jeg gætter på at du spiller via trådløst netværk.
Prøv at spille via kabel. Det KAN være at forbindelsen via trådløs er for dårlig/ustabil. Bare for at teste...
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2011 - 08:13 #4
Det grafikkort - Gforce 310M der er i den maskine er ikke særlig godt til spil, og de spil den kan trække OK, så er det faktisk  kun i Low settings.
Se feks her, de spil der er vist med pæn grøn farve, kører OK, men dem der er vissen grønlig, gulig og rødlige farver der du`r det ikke til at køre de spil.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html
Avatar billede haverslev Novice
20. februar 2011 - 08:20 #5
I kan foresten altid tjekke jeres pc, om den som minimum lever op til de forskellige spil requirements.
Find spillet i drop-down menu og sig ja til at installere et lille activx (kun første gang i bruger progammet)
Den vil så vise jeg i minimum/recomended requirements om der er mangler osv.
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2011 - 11:10 #6
Min gamel pc var meget dårlig end din, og den kunne sagtens køre det spil.
Avatar billede maso25 Nybegynder
23. februar 2011 - 07:52 #7
Det kunne ikke være noget med at den ikke skifter ordentlig mellem de to grafikkort eller hva?
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2011 - 08:38 #8
Det skulle den nu selv finde ud af.
Dog kan det være i batteri tilstand, at den er sat til minimum batteri brug i "strømstyringsmodel" i strømstyring.
Kan dog hedde noget andet i Asus maskinen.

Prøv at skifte strømstyringsmodel, f.eks til Maks. batteri.
Men når den køre på 220V strømforsyning, så skal den selv skifter mellem Gforce 310M kortet og on-board Intel HD kortet.
Avatar billede maso25 Nybegynder
23. februar 2011 - 08:51 #9
har grafikkortet en gb eller er det løgn?
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2011 - 11:13 #10
Se Specs.
Der står op til, det kan f.eks være at selve grafikkortet har 512Mb indbygget og derudover kan bruge 512Mb af systemrammene, således det kommer op på 1Gb.
Jeg har dog ikke set et GF 310M med 1Gb dedikeret ram, kun med 512Mb (se også notebookcheck linket)

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_310m_us.html

(Max. Amount of Memory : 512Mb)
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-310M.22439.0.html
Avatar billede haverslev Novice
23. februar 2011 - 11:26 #11
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 13:28 #12
lukket
Avatar billede haverslev Novice
15. maj 2011 - 20:12 #13
Øhh, ADKN hvorfor skriver du lukket, er du samme bruger som maso25 ??

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2011 - 22:01 #14
Haha :D
Jeg kom åbenbart lige til at blande dem sammen med en af mine annoncer.
Beklager :P