Avatar billede jenzjenz Nybegynder
19. februar 2011 - 14:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tillægsprogrammer til SummaSummarum - professionel version 3

Sidder  lige nu og kigger  på en Summasummarum  -  deres  Professionel version

skal laves regningerr ud til  kunder  i  en  VVS håndværker virksomhed

Når man  alligvel skal til og igang  med  det  bureaukrati  -  hvordan  slipper man  nemmest om ved  at  få fodret programmet  med  information  om mine priser  fra min grossist f.eks.  Det  er jo hestearbejde at  holde styr  på  alle  varenr.  fra  AO  eller  Brødrene Dahl, som jeg handler hos

Nogen med erfaring i  supplere  Summarum  med  andre  programmer  evt.  nogle som er gratis??  man kan jo  håbe at der er noget  - eller ihvertfald noget som er til at betale
Avatar billede ottobp Novice
19. februar 2011 - 15:34 #1
en sådan oversigt kan du  finde  på en underside på min supportside for SummaSummarum spørgsmål

PÅ  http://www.summasupport.dk/tillaegsprogrammer.php    har jeg samlet en stribe
tillægsprogrammer  som alle kan samarbejde med Summa.  Jeg har lavet under-undersider for hvert enkelt detail program  - og til overflod så ligger der også en YouTube video der på 5-8 minutter viser  hvorledes programmerne virker SAMMEN.

Nu spørger du så konkret om Professionel og så dine priser fra AO og Brødrene Dahl.  Der skal du  altså  istedet  aktivere  Enterprise versionen af Summa for at du får det til at virke.  Er du  een af dem der "kun" har en Professionel  kan du  imidlertid godt få  lov til at  checke  det af; idet jeg kan hjælpe dig  med en prøvekonvertering ved hjælp af min Enterprise.....  Du sender dine aktuelle prisfiler fra dine grossister  +  en sikkerhedskopi af dit regnskab.  Så indlæser jeg dine prisfiler med dine  fortjenst-%%  i varekartoteket  og returnerer en sikkerhedskopi til dig.  Den kan du så bruge i  ca. 1 måned  (indtil der kommer  rettelsesfiler fra grossisten på de 5-10 % af varenr.  som de justerer  pr. gang).  Hvis du så efter en prøveperiode synes om systemet -  så  forventer jeg selvfølgelig at du vender tilbage til mig  og køber  dels  opgraderingen fra Prof. til Enterprise  +  ERP Tolk som er tillægsprogrammet  du  skal  anvende til det formål.

Sikkerhedskopien  indlæser du  så  på din PC  -  og  kører videre  på Professionel maner  indtil du  er overbevist om  at  det er sagen.

mvh
Otto B. Petersen  certificeret forhandler af SummaSummarum og de nævnte tillægsprogrammer
www.summasupport.dk
Avatar billede jenzjenz Nybegynder
21. februar 2011 - 17:48 #2
jeg  vil  sende dig  mine  prisfiler;  hvis du  vil  have  ulejligheden  med a t  rette  dem  til;  så  jeg kan  få  et varekartotek  op  og stå

fed video  du  har  lavet  om  hvor let  det  er  at  få  justeret  varekartoteket  på  plads

ligefør  det  eer for lidt med  200 point  hvis det er  så  let men det  er jo  grænsen
Avatar billede ottobp Novice
21. februar 2011 - 22:52 #3
takker  for de  pæne ord

skal se  hvad  jeg  kan  gøre  for  dig
Avatar billede jenzjenz Nybegynder
26. februar 2011 - 14:26 #4
takker  for tilbagesendelseen  af  sikkerhedskopien  med  alle  de  mange  varenr.  med  mine indkøbspriser  og  mine  salgspriser.

specielt  det  med  at  jeg  har  fået  mine  avance-%%  lagt  på  de  forskellige undergrupper  i  vareregistret  spiller MAX.

nu  vil  jeg  teste  det  af  i  den  kommende  måneds tid indtil  Brd. Dahl og AO  kommer springende  deres  månedsopdate  med  nye priser.  Kan  godt se  der  kommer  slør i  priserne  når der  kommer  stigningerr  på  en  4-5000  varenr.  som  de typisk  er på  når  de regulerer priser.

Så bliver jeg  jo  nok  nød  til at  komme  til lommerne for at hente opgraden  til Enterprisen  og så det EPR Tolk  modul -  som laver  importen

PS  var  lige  inde  omkring  Visma siden  og  ser  at de har et suppertilbud  til  de gamle Summarum kunder (dem med SS2)  med  50% rabat ved  opgradering til  en  version 3  nu  her i  marts måned.