Avatar billede mousedreamer Nybegynder
19. februar 2011 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sorteret tabel med fixeret header problem

Hej,

jeg bruger jquery med

jQuery.tablesorter.js
jQuery.table.fixedHeader.js

Problemet er, at sortingen kun virker i IE, ikke i FF og Chrome

Jeg har sat en demo op her

http://demo.phonepilot.net/PP_Manager/3Handling/test.aspx

Find evt fejlen med Firebug ?
Avatar billede webblaster2011 Nybegynder
24. februar 2011 - 15:45 #1
Jeg har lige været inde og teste i firefox v3.6.13 og jeg får ingen fejl? den sorter fint !
Avatar billede mousedreamer Nybegynder
25. februar 2011 - 11:56 #2
Hej webblaster og alle,

jeg lod spørgsmålet stå i 4 dage og kunne så ikke vente længere på løsningen, så jeg fandt den selv. Det tog mig ca 8 timer fordi jeg ikke er helt haj nok til jquery. Løsningen har jeg så uploadet ved en fejl (kommer an på hvordan man ser på det).

Der er 2 løsninger:
1. Brug istedet plugin'et "jquery.scrollableFixedHeaderTable.js" Det understøtter jquery.tablesorter. MEN jeg var ikke helt tilfreds med kolonnernes bredde synkronisering, så jeg fandt også denne:

2. Brug stadig plugin'et "stupid fixed header" det kan synkroniseres med jquery.tablesorter med flg kode: (udskift "Grid" med dit tabelnavn)

    var panelheight = $get("PanelHolder").offsetHeight;

    $(document).ready(function () {
        $("#Grid").fixedHeader({ width: 845, height: panelheight - 20 });

        /* synchronize sortable and scrollable */
        $('#Grid_header thead th').each(function (index) {
            var $cloneTH = $(this);
            var $trueTH = $($('#Grid thead th')[index]);
            $cloneTH.attr('class', $trueTH.attr('class'));
            $cloneTH.click(function () {
                $trueTH.click();
            });

Demoen vil ikke længere være aktiv.
Avatar billede mousedreamer Nybegynder
25. februar 2011 - 11:59 #3
Jeg håber i kan bruge de to plugins sammen ligesom jeg gør, det giver hjemmesiden en mere "real app" fornemmelse.