Erhverv reklamationsret rettigheder og hjælp
Hej Eksperten,Jeg købte for 5 uger siden en Macbook hos humac..
Efter jeg har fået den op og køre opdater jeg to små ridser i skærmen..
Jeg får den efter et par dage afleveret til humac og han skriver ned at kunden opdager to ridser i skærmen da han kommer hjem..
Macen blivr indleveret til tjek, om de vil lave det på garantien/reklamationen.. efter 3 uger får jeg en mail om at de ikke vil lave det, da de vurdere at skaden er selvforskyldt.
Jeg mener dog at ifølge købeloven, skal de kunne bevise at skaden er selvforskyldt og ikke er forkommet før køb.
Da pcen er købt til erhverv, aner jeg ikke om forbrugerklagenævnet hjælper med saadan en afgørelse? Jeg var nede og købe den på et firma-kort og derfor ikke gennem deres erhverv side.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad man kan gøre eller hvem man skal kontakte?
For det kan ikke passe man køber et produkt til 13000 og så lige skal ofre 5000 ekstra pga. en fabriskfejl.
Mvh.
Zkill