Avatar billede Lowenti Nybegynder
17. februar 2011 - 18:05 Der er 9 kommentarer

Watermaek..

Hej..
Jag kunne godt tænke mig at mine billeder får en slags watermark, fra et hjørne til et andet.. Jeg ved man kan på billeder der bliver uploadet.. Men jeg loader mine billeder op på normal vis..
Er der nogen der kan hjælpe?
17. februar 2011 - 18:07 #1
Hvilke programmer har du til rådighed?
Avatar billede Lowenti Nybegynder
17. februar 2011 - 18:29 #2
Det skal være sådanne at den selv gør det på alle billeder, der ligger.. Sådanne at den ligger det henover, så når nogen vil gemme billedet, så kommer det med, men hvis jeg henter det ned via dreamweaver,så er det der ikke.. :)
Avatar billede repox Seniormester
18. februar 2011 - 13:05 #3
Det er noget der skal foregå efter billedet er blevet uploadet - ikke imens. Når billedet er lagt op kan du bruge imagemagick til at lave dit watermark:
http://www.imagemagick.org/Usage/annotating/
Avatar billede Lowenti Nybegynder
18. februar 2011 - 13:18 #4
Præcist... Tusinde tusinde tak...
Avatar billede Lowenti Nybegynder
18. februar 2011 - 13:20 #5
Men hvor skal man sætte koden ind henne?
Avatar billede Lowenti Nybegynder
18. februar 2011 - 13:24 #6
Hvis jeg nu gerne vil bruge denne her:
convert -size 140x80 xc:none -fill grey \
          -gravity NorthWest -draw "text 10,10 'Copyright'" \
          -gravity SouthEast -draw "text 5,15 'Copyright'" \
          miff:- |\
    composite -tile - logo.jpg  wmark_text_tiled.jpg
Avatar billede Lowenti Nybegynder
18. februar 2011 - 13:29 #7
Jeg fatter det ikke.. :(
Avatar billede repox Seniormester
18. februar 2011 - 13:40 #8
Det er noget du skal eksekvere på din server:
$cmd = "convert -size 140x80 xc:none -fill grey -gravity NorthWest -draw \"text 10,10 'Copyright'\" -gravity SouthEast -draw \"text 5,15 'Copyright'\" miff:- composite -tile - logo.jpg  wmark_text_tiled.jpg";
exec($cmd);
Avatar billede Lowenti Nybegynder
18. februar 2011 - 13:45 #9
Jeg er ikke god til PHP... Det er nok derfor jeg ikke forstår det... Vil du hjælpe mig?