Avatar billede moulde Nybegynder
17. februar 2011 - 17:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pege domæne på unoeuro?

Hej..

Jeg har et webhotel hos unoeuro, samt 4 .com domæner hos godaddy.com jeg gerne vil tilknytte domænet.
Men for at gøre det på den "rigtige måde", så koster det x antal kroner for hvert domæne.

Både hvis man flytter domænet til unoeuro, eller bare peger det på ens webhotel.
Jeg er efterhånden godt træt af deres afgifter og tillæg, så jeg vil høre om jeg kan gøre det på en anden måde?

Det eneste jeg lige kan komme på er at oprette nogle subdomæner på unoeuro, da der jo så bliver oprettet nogle mapper på serveren jeg kan smide ting op i. Hvorefter jeg så burde kunne pege domænerne på de subdomæner?

Er det helt hen i vejret?
Andre forslag modtages gerne, også ideer til et andet webhotel.
(ASP.NET 4.0, MSSQL)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. februar 2011 - 08:52 #1
Jeg ved ikke hvad det hedder hos godaddy, men du kan ofte bede om at få lavet en "redirect" i en frame, så adresselinien indeholder etellerandet.com, men indholdet er fra dit subdomæne. En gaffa-tape løsning.
Avatar billede moulde Nybegynder
18. februar 2011 - 18:32 #2
Jeg er ikke vild med gaffatape løsninger :P
"Løsningen" bliver at oprette nyt webhotel hos unoeuro, jeg har regnet lidt på det, og det er ikke så slemt hvis man lige regner det hele sammen.

Det ser vist desuden ud til at man når man opretter kan vælge selv at konfigurere sit domæne, så koster det åbenbart ikke noget at tilknytte webhotel med domæne.

Tak for forslaget dog =)
Avatar billede moulde Nybegynder
18. februar 2011 - 18:33 #3
Ding