Avatar billede icepirat Nybegynder
16. februar 2011 - 20:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med at få popup vindue til at åbne på siden

Jeg har på den ene af mine websider flere billeder som thumbnails og jeg vil meget gerne kunne åbne disse som popup på siden, jeg har forsøgt med alle mulige koder, javascript osv. men indtil nu uden resultat.
Det skal dog siges at jeg ikke har problemer med at få et popup vindue til at åbne - desværre sker det kun uden for selve siden og i hel størrelse.
Jeg er gået helt i stå og håber på hjælp herinde, helst med en komplet løsning dvs. kode og hvad der ellers skal bruges for at få det til at virke.

Med venlig hilsen,
icepirat
Avatar billede zips Juniormester
16. februar 2011 - 20:29 #1
Hvilken popup type bruger du?

Er det lightbox http://www.huddletogether.com/projects/lightbox2/ eller sådan noget du prøver
Avatar billede icepirat Nybegynder
16. februar 2011 - 21:41 #2
Hej zips,

Tak for svar, men nej det er ikke Lightbox jeg bruger, jeg har som nævnt prøvet flere javascript såvel som html løsninger men af en eller anden grund, formodentligt fordi jeg mangler noget, så er det ikke lykkedes at få billedet til at åbne indenfor den pågældende side.
Jeg har kigget på Lightbox og det ser meget spændende ud så det vil jeg prøve ved lejlighed men der må da være en nemmere løsning på mit problem.
Jeg bruger Dreamveawer CS3, Windows XP SP3.

Mvh.
icepirat
Avatar billede zips Juniormester
16. februar 2011 - 21:56 #3
Uden link eller kode er det ikke nemt at se efter fejlen, er det på Champagneklubben?
Avatar billede icepirat Nybegynder
16. februar 2011 - 23:44 #4
Hej igen til zips,

Jeg er klar over at det kan være svært uden at se koden men hjemmesiden er som du spørger Champagneklubben.
http://87.57.241.202.index.html
Den nuværende side er under opbygning men har kørt med et andet layout i flere år.

Mvh.
icepirat
Avatar billede icepirat Nybegynder
16. februar 2011 - 23:48 #5
Avatar billede icepirat Nybegynder
16. februar 2011 - 23:55 #6
Det mig igen,

Siden det handler om hedder "HVEM ER VI?" og det er de 12 billeder jeg ønsker at kunne åbne med et popup vindue på samme side.

http://87.57.241.202/hvem er vi.html

Håber det giver en bedre ide om hvad mit problem er.

Mvh.
icepirat
Avatar billede zips Juniormester
17. februar 2011 - 17:20 #7
Jeg lavet en test af din side her http://zips.be/exp/931822/Hvem%20er%20vi.html

Jeg har brugt http://fancybox.net/
Avatar billede icepirat Nybegynder
17. februar 2011 - 20:31 #8
Hej zips,

Mange tak for dit forslag vedr. fancybox, det ser rigtig godt ud så det vil jeg prøve (hvis jeg ellers kan finde ud af det)
Selvom jeg har lavet hjemmesider i mange år har jeg en del begrænsninger når det bliver for avanceret.
Er det muligt at du evt. kunne give mig "setuppet" - altså hvad præcis du har gjort for at få det gode resultat?

Med venlig hilsen,
icepirat
Avatar billede zips Juniormester
17. februar 2011 - 21:01 #9
Jeg har sendt en PM med et link til alle de filer jeg har brugt, så du kan se hvordan jeg har gjort.
Avatar billede icepirat Nybegynder
17. februar 2011 - 21:14 #10
Hej zips,

Dyb respekt, jeg bøjer mig i støvet - du er den bedste :-)

Hvis du var i nærheden af Hvidovre så stod der en øl eller to.

Mit problem er løst og endda på en meget flot måde, tak tak.

Nu vil jeg så lige se lidt nærmere på hvad præcis det er du har gjort, jeg går ud fra der er ændret i "hvem er vi" filen.

Med venlig hilsen,
icepirat
Avatar billede icepirat Nybegynder
19. februar 2011 - 00:27 #11
Hej zips,
Det er mig igen, nyt spørgsmål, samme problem, er det muligt at kombinere logoet i toppen med billederne - i givet fald hvordan, jeg har prøvet at indsætte logoet i fortsættelsen af billederne men får den besked at det ikke kan loades?
Håber du gider hjælpe nok engang.
Med venlig hilsen,
icepirat
Avatar billede zips Juniormester
19. februar 2011 - 11:04 #12
Jo også selv om du tog point :-)

Se her http://zips.be/exp/931822/Hvem%20er%20vi.html

Brug vis kilde og se hvordan jeg har sat det ind.
Avatar billede icepirat Nybegynder
19. februar 2011 - 12:12 #13
Hej zips,

Først, jeg lavede en bommert med hensyn til de point DU naturligvis skulle have haft - for at råde bod på denne brøler vil jeg oprette et nyt spørgsmål med point, svar på dette og du får ALLE point som kompensation.

Næst, endnu engang tak for løsningen med hensyn til logoet, det virker - naturligvis :-)

Som nævnt kommer jeg tilbage med et "lille" spørgsmål til dig.

Med venlig hilsen,
icepirat