Avatar billede New-bee Nybegynder
16. februar 2011 - 10:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Recovery Disk til Dell

Hej Eksperter.

Prøver at hjælpe en ven med sin computer.
Hun har en Dell Inspiron 6400 med windows Xp Media Center Edition 2005.

Harddisken har været gået ned og hun har fra råd fra andre formatteret den med det resultat at recovery partitionen er væk.

Hun kan ikke finde sine recovery cd(er).

Nogen der ved hvor og hvordan man får fat på sådan et sæt.
Har prøvet at kontakte Dell men det er ikke så nemt da garantien for længst et udløbet.
HP har Best2Serve hvor man kan bestille deres sæt, men er der ikke også et sted for Dell.

Dette er en ældre dame som har computeren og pengene er små, så hun vil ikke betale den store pris et nyt windows koster og nu er hun jo så godt inde i dette fra Dell.

Nogen der kan HJÆLP eller ligger inde med et sæt til denne PC????
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
17. februar 2011 - 09:25 #1
Jamen...

Recovery CD'er er til noobs efter min mening.

Kig på computeren, efter det Windows mærkat der er der på. Der står en nøgle. Få fat i en CD der passer til (Home Premium, Ultimate osv)

en hver lille computerbiks er nok interesseret i at brænde sådan en CD/DVD til dig for en mindre pris.

Her fra kan du så installerer Windows :)
Avatar billede New-bee Nybegynder
17. februar 2011 - 10:17 #2
Det har jeg prøvet. Den vil ikke acceptere nøglen.
Og så mangler jeg så programmet MediaDirect så alle taster på pc virker. MediaDirect er VIST kun et Dell program.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
17. februar 2011 - 11:34 #3
Og der er ingenting at hente på dells hjemmeside?

Hvis ikke den accepterer nøglen, er det en forkert version af windows du installerer.
Avatar billede New-bee Nybegynder
17. februar 2011 - 11:57 #4
Desværre er der nogen ting der ikke længere er tilgængelige på Dell's hjemmeside. Filerne står der som download men det er en fejl. Har skrevet til dem.

Det er en windows Home Edition jeg har liggende som jeg har prøvet at installere. Men nøglen virkede ikke.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
17. februar 2011 - 13:51 #5
Har du prøvet med en pro?
Avatar billede New-bee Nybegynder
17. februar 2011 - 14:08 #6
Ja
XP Home & pro er de eneste jeg har kunne skaffe.
Jeg har dog hørt af andre veje at Dell i siden til låste deres computere til kun at køre OS systemer gennem dem. Ved ikke om dette er sandt.

Jeg har dog atter haft fat i DELL og fået tilbud på 300 kr. incl fragt for alle 3 cd'er. OS System og filer/programmer.
Har takket JA til dette tilbud da det virker overkommeligt.
Jeg lukker mit spørgsmål.
TAK.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
21. februar 2011 - 09:05 #7
Har tit installeret OS fra en anden CD end Dell's egen.

Godt du fik løst problemet. 300kr inkl. fragt er ikke meget. de 250kr af dem er nok kun fragt :P