Avatar billede envie Nybegynder
16. februar 2011 - 09:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Randomiseret visning af sider i et PDF-dokument

Hej alle i IT-eksperter

Da jeg har planer om, at udarbejde en hjemmeside, som skal indeholde en funktion, hvor den viser en randomiseret udsnit af sider (fx. 10 %) af et PDF-dokument.
For at give et eksempel skal det fungere som en kombination af Google Books og fx Studienet.dk.

Er der nogen, som kender et script/something, som kan lave den funktion, eller er det custom kodning?

Mvh.

Rasmus
Avatar billede pstidsen Novice
16. februar 2011 - 09:57 #1
Ved ikke om det her vil virke:

Hvis du har alle pdf siderne i samme dokument skal de lige splittes sådan de ligger en og en. Det gøres vha. en af disse links på denne google søgning: http://www.google.dk/search?hl=da&client=opera&hs=Xfy&rls=da&channel=suggest&q=split+pdf+file+online&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=

Derefter: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-php.php#inkluder_tilfaeldigt
Avatar billede envie Nybegynder
16. februar 2011 - 10:18 #2
Det skal gerne ske automatisk, således når en bruger uploader sit PDF, så skal hjemmesiden selv konstruere den tilfældige visning.
However - det er det tætteste jeg er kommet på en løsning, so far. Så du får stadig point for det, men andre er stadig velkommen til at byde ind.
Avatar billede pstidsen Novice
16. februar 2011 - 10:22 #3
Det kan jo også godt lade sig gøre. Du skal bare skrive på hjemmesiden at pdf dokumenterne kun må være på en side.
Avatar billede envie Nybegynder
16. februar 2011 - 10:48 #4
Men så mister den lidt funktionen, da det oftest er dokumenter melle 6-60 sider :)
Avatar billede pstidsen Novice
16. februar 2011 - 12:56 #5
hmmm, ja hvis siderne er sammenhængende. Kan du give et konkret eksempel på hvad det skal bruges til, så vil det være nemmere at hjælpe og komme med evt. alternative løsninger
Avatar billede envie Nybegynder
16. februar 2011 - 13:06 #6
Det skal bruges til bruges til mindre og større PDF-dokumenter, som kan variere mellem 1-100 sider (på ingen måde specifikt). PDF-filerne er tekst dokumenter/rapporter om fx miljø, videnskabelige undersøgelser, osv. som man så får adgang til ved køb af dem (lige som mange videnskabelige artikler, skal man købe gennem forlaget).
Brugeren uploader sit dokument, hvor hjemmesiden laver et preview af rapporten, således man selv kan verificere om indholdet er af enten relevans eller om "kvaliteten" af undersøgelsen er i orden. Altså en slags smagsprøve, inden man køber varen.
Derfor skal det ske rimelig automatisk, uden en person hyres til at sidde og kigge samtlige uploadede dokumenter igennem.
Avatar billede pstidsen Novice
16. februar 2011 - 13:14 #7
Ahhh... Sådan forstod jeg det ikke :) min løsning virker ikke så. Vil du have point igen?
Avatar billede envie Nybegynder
16. februar 2011 - 14:03 #8
haha, nej - det sgu i orden. Er ikke selv kommet frem til et bedre bud, så det er helt fint.