Avatar billede doncarnage Nybegynder
15. februar 2011 - 17:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Funktion til at rydde input felter

Goddag,

Jeg kunne utrolig godt tænke mig en generel funktion til at rydde felter (inputs/textarea's). Felterne har en på forhånd sat tekst, der forsvinder når man klikker ind i feltet (dvs. ved focus). Default teksten skal dog komme tilbage hvis man klikker væk fra feltet igen uden at have foretaget nogle ændringer (dvs. skrevet noget).

Hvor finder jeg sådan en? Den skal både bruges til input felter og textarea's
Avatar billede arne_v Ekspert
15. februar 2011 - 17:25 #1
Java Swing eller ?
Avatar billede werd Nybegynder
15. februar 2011 - 17:31 #2
hvis du smider spørgsmålet over i programmering>>script>>javascript skal jeg nok hjælpe dig når jeg kommer hjem i aften hvis ikke nogen har gjort det allerede :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
15. februar 2011 - 17:47 #3
Som werd skriver:

Java er ikke det samme som javascript

Java er et programmeringssprog der bruges til desktop programmer, android mobiler, applets (og en hel del andre ting)

Javascript er et script sprog lægges på en hjemmeside hvor man bl.a. kan gøre hvad du spørger efter (sætte tekstfelt's tekst ved fokus og sætte den igen når den er væk).
Avatar billede doncarnage Nybegynder
15. februar 2011 - 21:20 #4
Haha, my bad.. Det gik lige lidt stærkt med at få oprettet spørgsmålet ;)

Lukker det her og smider ind i javascript i stedet..