Avatar billede Npinv Nybegynder
15. februar 2011 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP og problemer med ODBC

Jeg har lavet en side i PHP, på en test server. Men på den server hvor det skal køre live, kan jeg ikke få ODBC forbindelsen til at virke.

Fejl:
Connection could not be established.
Array ( [0] => Array ( [0] => IM002 [SQLSTATE] => IM002 [1] => 0 [code] => 0 [2] => [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified [message] => [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified ) )

Jeg har ellers sat ODBC op, og testet forbindelsen successfuldt.
ODBC er sat sådan her op:
Microsoft SQL Server ODBC Driver Version 03.86.3959

Data Source Name: Zeus
Data Source Description:
Server: Zeus
Database: (Default)
Language: (Default)
Translate Character Data: Yes
Log Long Running Queries: No
Log Driver Statistics: No
Use Integrated Security: No
Use Regional Settings: No
Prepared Statements Option: Drop temporary procedures on disconnect
Use Failover Server: No
Use ANSI Quoted Identifiers: Yes
Use ANSI Null, Paddings and Warnings: Yes
Data Encryption: No

Og jeg forbinder med denne kode:
<?php
function DB_Conn_Zeus ($dbname, $tsql)
    {
        $serverName        = "10.0.0.10\Zeus,1001";
        $uid             = "xxx";
        $pwd             = "xxxxxx";

        $connectionInfo = array("UID" => $uid, "PWD" => $pwd, "Database"=>$dbname);

        $conn = sqlsrv_connect( $serverName, $connectionInfo);

        if( $conn )
        {
            //echo "Connection established.<br />";
        }
......

Nogen der kan se hvor problemet ligger? Jeg synes ellers det er sat op på præcis samme måde på min udviklingsserver.
Avatar billede Npinv Nybegynder
15. februar 2011 - 15:23 #1
Jeg kan godt pinge servernavn, og ODBC melder success når man tester forbindelsen.. Er der et eller andet sted man skal registrere serveren?
Avatar billede Npinv Nybegynder
15. februar 2011 - 20:58 #2
Ingen der har en lys idé?
Avatar billede Npinv Nybegynder
28. april 2011 - 10:39 #3
Lukker