Avatar billede raf Nybegynder
29. juli 2001 - 17:19 Der er 9 kommentarer

Er det muligt selv at ændre sprog i en program?

Dette program fås kun på tysk. Er det mulig at
ændre det selv ved hjælp af et eller andet program?
http://www.schneidernet.purespace.de/setup.exe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2001 - 17:27 #1
he he, jaah, i princippet. Du kan med en \"binær editor\" finde de
steder i programmet (.exe-filen) hvor teksterne står, og lave dem
om. Og netop tysk fylder meget, så der skulle være gode chancer
for at kunne finde kortere danske sætninger. Du kan nemlig ikke
gøre dem længere...

Men er det besværet værd? Skriv dog til udgiveren.
Avatar billede raf Nybegynder
29. juli 2001 - 17:49 #2
Som du nok kan se er jeg meget uerfaren på dette felt. Jeg har forsøgt at kontakte udgiveren men han har ikke nogen planer om at lave flere versioner. Du snakker om en binær editor. Kunne du nævne en og gerne en der er let at gå til evt. en hvor der elt kan findes tutorials
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2001 - 17:51 #3
Jeg kender ikke nogen. Søg på \"binary editor\" på download.com
Avatar billede morten2 Nybegynder
30. juli 2001 - 00:55 #4
download en demo version af slickedit på www.slickedit.com.
Den kan redigere og søge i binære filer.
Bedre editor fås ikke.
Avatar billede legende Nybegynder
31. juli 2001 - 12:18 #5
Jo en bedre editor findes Ultraedit. http://www.ultraedit.com/
Avatar billede raf Nybegynder
05. august 2001 - 10:36 #6
Jeg har nu forsøgt mig med HHD hex editor. Jeg har ikke kunne finde nogle af de sætninger i exe filen som der står i programmet. Jeg forsøgte derfor at udelukke muligheden for at teksterne stod i en anden file ved at fjeren alle andre filer i mappen. programmet virkede stadig så det må betyde at det står i selv exe filen. Men hvad gør jeg nu?
Avatar billede morten2 Nybegynder
30. september 2001 - 18:30 #7
Programmet kan godt bruge filer der ikke ligger i samme mappe. I.e. resource dll\'s hvor tekst typisk er gemt.
Avatar billede raf Nybegynder
30. september 2001 - 20:08 #8
Ok det vidste jeg ikke. Jeg prøver lige at se om jeg kan finde noget
Avatar billede raf Nybegynder
30. september 2001 - 20:21 #9
Jeg har ikke kunnet finde noget.
Jeg har fundet en demoversion som
fylder 1.6 mb. Måske er der nogen der kan finde
sprog filen
http://www.schneidernet.purespace.de/ohne3d/setup.exe