Avatar billede rudymadsen Nybegynder
14. februar 2011 - 11:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tildele værdien i en formular tekstboks til et felt

Jeg har en formular, hvori jeg opretter en tekstboks. Jeg laver en kontrolkilde, der sætter værdien af tekstboksen lig med et tal. Dette tal vil jeg gerne sætte lig med værdien af et felt fra en talen. Det er altså meningen, at feltet skal overtage værdien af tekstboksen, så snart værdien er tilstede.

How to do?
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2011 - 12:38 #1
Jeg er ikke sikker på jer helt forstår dig. Kan du ikke prøve at forklare med andre ord.
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
14. februar 2011 - 13:41 #2
Ok, jeg prøver:

Den tekstboks, jeg har oprettet i en formular, skal sættes til værdien 500, hvis jeg sætter en markering i et andet felt. Det fungerer fint!
Nu har jeg så 500 stående i den tekstboks, og nu vil jeg gerne tildele den værdi til et felt oprettet i en tabel, altså et "rigtigt" databasefelt.

felt sættes lig med teksboksværdi

Gav det mere mening?
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2011 - 13:48 #3
OK - Det må være noget i denne stil:

DoCmd.RunSQL "UPDATE DIN TABEL Set DIT FELT =" & Me.FORMULARFELT
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
14. februar 2011 - 13:55 #4
Skal den sættes som en hændelse i formularen eller på tekstboksen?
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2011 - 14:32 #5
Prøv i tekstboksens BeforeUpdate hændelse.
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
15. februar 2011 - 08:03 #6
Jeg gik ud fra, at du mente, at jeg skulle sætte følgende ind i en kodelinje for feltets 'før opdatering':

DoCmd.RunSQL UPDATE Deltagerbetaling Set Enkelvaerelsestillaeg :=" & Me.e_tillaeg"

Deltagerbetaling er tabellen
Enkeltvaerelsestillaeg er feltet i tabellen
e_tillaeg er tekstboksens navn

Den ville ikke!

Det var noget med "End of statement expected"... eller sådan noget lignende...

Skulle jeg have gjort noget andet?

Jeg er desværre ikke en kodehaj :-(
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2011 - 08:49 #7
Du kløjs lidt i anførselstegnene, ligeledes har du et kolon efter Enkelvaerelsestillaeg, hvor kommer det fra?
Prøv denne

DoCmd.RunSQL "UPDATE Deltagerbetaling Set Enkelvaerelsestillaeg =" & Me.e_tillaeg
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
15. februar 2011 - 11:55 #8
Hej mugs,

Det virker ikke lige.. ;-(

Hvis du har mulighed for det, må du gerne hjælpe mig telefonisk/Teamviewer (selvfølgelig betalt). Jeg skal have knækket nøden i dag.

Vil du kontakte mig (28 91 99 01)
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2011 - 12:02 #9
Du skriver ikke noget om, hvilken fejl du evt. får.

Kan du sende din db som en .zip fil til:

mugs snabelting bbsyd.dk

med en forklaring om, hvilke felter det drejer sig om.
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
15. februar 2011 - 12:54 #10
Hmmm.... det er bare lidt nemmere, når man taler om det, mens man ser for sig? Det der med at bruge halve timer på at forklare frem og tilbage, tager sååå lang tid. Er du ikke villig til at tage en telefonseance?
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2011 - 13:00 #11
Jeg tager aldrig en telefonseance, det gør det meget nemmere når jeg ser db - Den opbygning og hvor du har indsat koden. F.eks. vil jeg gerne vide, om du har gennemtvunget en variabelerklæring i VBA editoren. Det er utrolig bøvlet at skulle forklare det i en telefon.

Og desuden har jeg andet at lave, end at sidde og tale i telefon. Ikke for at være uhøflig, det er blot en kendsgerning.
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
15. februar 2011 - 14:18 #12
Ok, fair nok.

Jeg sender dig lige databasen på mail :-)
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2011 - 14:50 #13
Hvordan går det, er problemet løst?
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
22. februar 2011 - 07:58 #14
Nej, jeg fik det ikke til at fungere. Har lavet en anden og mere "manuel" løsning. Vil ikke bruge mere tid på det.

Tak for dit forsøg på hjælp :-)
Avatar billede mugs Novice
22. februar 2011 - 10:34 #15
OK - Læg et svar selv og accepter det, så vi kan få spørgsmålet lukket.
Avatar billede rudymadsen Nybegynder
22. februar 2011 - 14:32 #16
Har selv fundet en løsning